Kombinace
Inspektor Dutina
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jestli je bezpečné užívat kombinaci - Piracetam - Enerbol - Lipovitan. A po případě tuto kombinaci ještě se Synefrinem. Děkuji za odpověď a přeji hezký den.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za Vaši otázku.
Nepíšete z jakého důvodu takovou kombinaci užíváte nebo chcete užívat, nicméně na trojkombinaci piracetam - Enerbol - Lipovitan v podstatě není nic kontraindikováno. Samozřejmě, nic se nemá přehánět a je vždy potřebné se držet předepsaného dávkování. Dále je také potřeba si pečlivě přečíst přibalové informace a pozorovat jestli se u Vás nevyskytnou nějaké nežádoucí účinky.
U synefrinu (phenylefrin) je podstatné, že ho vesměs nevyrábí žádná farmaceutická firma jako samostatný léčivý přípravek a není registrován v samostatném přípravku jako primární léčivá látka (v ČR se v léčivech používá pouze v kombinovaných preparátech jako podpůrná látka např. pro snížení otoku sliznic při chřipkovitých onemocněních, popř. v různých roztocích pro lokální podání proti alergiím, apod.). Podstatné je, že pokud přípravek není registrován jako léčivý přípravek nemusí firma dokládat, že jejich výrobek obsahuje to, co výrobce deklaruje na obalu - například v různých přípravcích pro sportovce. Dále, systémové podání synefrinu může mít velmi závažné nežádoucí účinky, např. zvýšení krevního tlaku, různé nepravidelnosti srdečního rytmu a/nebo jeho zrychlení, bolest na hrudi a/nebo v ramenou, horních končetinách, dále excitovanost, poruchy spánku, bolesti hlavy, bušení v oblasti spánků apod. Tedy, pokud nepotřebujete z medicínských důvodů tento užívat, pak bych se osobně jeho užívání vyhnul hned z několika důvodů - výrobce, s nejvyšší pravděpodobností Vámi užívaný přípravek není registrován jako léčivý přípravek a z užívání plynoucí potenciální závažné nežádoucí účinky.
Stačí to takto? Pokud byste potřeboval další informace, prosím, neváhejte poslat další dotaz.
Přeji klidného Silvestra a klidný a pohodový Nový i nový rok.
S pozdravem
Zbyněk Oktábec