Prosba
Nika
Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat zaujala mě vaše internetová poradna a zajímalo by mě proč vlastně lidé berou drogy ? tot otázka když si ji člověk píchne at už do žíly nebo do zadku tak co cítí trpí hnedka nevolností ?
ale zase si rikam kdyz si ji picha do zadku tak vlastne doktor nezjisti kdyz jde pacient k lekari na odber krve tak to asi nezjisti vidte ?
nebo ta droga cloveku neco dodá a jak se vubec vyrabí kde narkomani sezenou ten bilej prasek ?
a ze je tak nebezpecna to si zas myslim kdyz uz to musi brat tak cigarety jsou lepsi nebo extaze vidte dekuji za odpoved Monika N.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás.
Důvody, proč lidé berou drogy, jsou velmi různorodé a k tomu, že se stanou závislými, dochází na základě souhry mnoha faktorů. Drog je mnoho různých typů, mají různé účinky, a ano, lidé je berou proto, že jim to přinejmenším zpočátku něco dává. Ne všechny drogy se berou injekčně, a pokud už ano, tak většinou nitrožilně. Injekční aplikace do svalu obvykle (u řady látek, např. u heroinu) oslabuje rychlost nástupu účinku drogy i jeho sílu. Není pouze jeden "bílý prášek", jak už jsem psala, drog je mnoho typů, a některé nejsou ani v podobě "bílého prášku". Drogy se vyrábí různým způsobem, podle toho o jakou drogu jde. Asi by bylo nejlepší, pokud byste si přečetla informační texty na našem webu, které se jednotlivým typům drog věnují, kde naleznete informace o jejich účincích a rizicích. Základní informace najdete zde:
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
Nejsem si jistá, jestli poslednímu odstavci Vašeho dotazu úplně rozumím, to zda jsou cigarety nebo extáze lepší než jiné drogy, asi nebudu komentovat.
Váš dotaz i s přezdívkou je velmi podobný řadě dotazů z minulosti, které už jsme v rámci poradny řešili, a nejsem si jistá, jestli má nějaký efekt, pokud na ně odpovídáme...