lecba
slehackaa
Dobry vecer..mam pritele ktery se mi priznal ze zacal brat heroin posledni pul rok.prosim chtela bych vedet vse jak mame postupovat pri lecbe..uz paty den..je cisty.a nema zadne nahrazky..ale porad citi nevolnost nevim jestly ma bolesti..ale prosim poradte..nechce brat ani subutexy..je odhodlany s tim prestat..poradte tam jak dekuji..a jeste vas prosim je mozny ze se muze k tomu vratit?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Pravděpodobně jste zadala stejný dotaz dvakrát. Pro jistotu však kopíruji odpověď i sem:
(Domácí detox, tj. detox bez dohledu lékaře, bych obecně nikomu nedoporučovala. V některých případech může mít náhlé vysazení opiátů dramatický průběh.)
Nicméně teď k vašemu dotazu:
Jestli přítel již pět dní abstinuje (a neužívá žádné náhražky - tj. ani léky, ani alkohol), pak má to nejhorší (pokud jde o fyzickou závislost) za sebou. Nezbývá tedy, než mu pogratulovat, že to zvládl a vydržet!
Teď jde o to, jak na tom je přítel se závislostí psychickou. Sem spadají otázky jako: co ho vlastně k užívání drogy vedlo, od čeho k droze utíkal, co drogou "řešil", jak to bude řešit teď, co udělá, když dostane na drogu chuť, na co by si měl dát pozor apod.... tyhle otázky však směřují spíše na vašeho přítele, než na vás.
Samozřejmě o nich můžete zkusit hovořit a přemýšlet společně. Někdy ale bývá lepší, když se člověk může svěřit někomu třetímu, komu pravdou neublíží, kdo na něj nemá žádné požadavky.
Píšete, že jste z Ostravy - proto bych vám doporučila obrátit se na místní organizaci Renarkon (www.renarkon.cz) a to přímo na Kontaktní centrum
Kontaktní centrum Ostrava
Adresa: Halasova 16/661
703 00 Ostrava -Vítkovice
Telefon: 595 627 005
Mobil: 602 670 789
E-mail: kcova@renarkon.cz
Kontaktní osoba: Bc. Beáta Oravcová,
vedoucí centra
vedkcova@renarkon.cz
Provozní doba
Kontaktního centra:
pondělí až pátek - 9:00 - 16:00
K drogám se člověk může vrátit kdykoli. Tím, že by přítel docházel na poradenství, mohl by svoje užívání pochopit a porozumět tomu, co ho k braní drog vedlo. Do budoucna by mu to pak mohlo pomoci droze odolat.
Váš přítel není v jednoduché situaci. První důležité kroky má za sebou - rozhodl se pro změnu, přiznal se vám, prvních pár dní abstinuje. Další kroky jsou jenom na něm. Vy mu v nich můžete být oporou, ale dělat je musí sám.
Stejně může čekat těžké období i vás - obavy o partnera, obavy o jeho zdraví, nedůvěra, pochyby, touha ho kontrolovat, strach, že se k droze vrátí ... Z praxe mám dobrou zkušenost s tím, když na poradenství dorazí oba partneři. Nikoli jenom ten, který drogy užívá, ale i ten, který ho chce na cestě k abstinenci doprovázet a podporovat.
Nedokáži vám dát naprosto vyčerpávající odpověď, ani odpověď, která by pasovala přímo na vaši situaci. Ale věřím, že by vám v hledání těch správných odpovědí mohli pomoci právě v Kontaktním centru.
Držím palce a budu ráda, když dáte vědět, jak se situace vyvíjí. Kdybyste potřebovala, znovu napište.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.