p
zavislak
dobry den, chcem sa vas prosim spytat, uz asi trinast rokov beriem vikendovo pervitin snupanim, pokusal som sa sam asi dvakrat prestat ale som nato slaby. momentalne som tak nejak zmiereny s tym ze beriem aj ked viem ze sa s tym zmierit uplne nejde, ale okrem psychickych problemov ma uz dobiehaju postupne aj prve fyzicke a sem mieri moj dotaz-poslednu dobu po aplikacii mi nastartuje velmi intenzivny neprijemny zapach z ust, neviete mi prosim poradit coby to mohlo signalizovat? zeby zaludocna vada? okrem toho mi skace tlak a busi srdce, viem ze to je na infarkt, ale tomu aspon rozumiem. vopred dakujem za odpoved

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
ano, rozhodně Vám potvrzuji, že užívání pervitinu s sebou přináší různé zdravotní komplikace. Dříve či později, ale přináší. Vždy.
Ve svém popisu zmiňujete psychický dopad - závislost a neschopnost přestat a zdravotní komplikaci se srdcem a zápachem z ůst. Zápach může mít různé příčiny - obecně u uživatelů pervitinu dochází k výrazně vyšší kazivosti chrupu, může jít i o žaludeční příčinu. A další... Zatížení srdečního svalu je vlivem užívání tohoto stimulancia také zdrojem častých zdravotních komplikací. Vyplývají jednak z účinku samotné drogy, zároveň také ze změny životního stylu (extrémní přetěžování organizmu, únava, dehydratace, a pod.). V neposlední řadě to může být způsobeno i nekvalitní či pančovanou drogou, která obsahuje různé, nečekané a nechtěné příměsy buď do drogy přimýchané, nebo vzniklé při výrobě.
Obecně vzato - vaše užívání vám začíná elementárně přerůstat přes hlavu, již vás více ohrožuje a asi vás nepotěším - komplikace se mohou prohlubovat a vznikat další. berte to jako signály, že nastal čas, kdybyste se měl nad svým užíváním vážně zamyslet.
Doporučuji nezávaznou a třeba anonymní konzultaci v nějakém odborném zařízení. Jednak vám tam mohou pomoci lépe se ve vaší situaci zorientovat, zároveň vám také mohou nabídnout různé alternativy řešení. Ale nic si nenamlouvejme - je prostě čas skončit, chcete li si udržet kvalitní a dlouhý život.
Kdybyste se chtěl ještě na něco zeptat, bez obav napište.
Přeji vám hodně správných rozhodnutí. J.Chudomel