rada
aknel
Syn bere pervitin nechce přiznat ,že ma problem.Je mu 22 let,bojim se jestli netrpí toxickou psychozou mívá slyšiny,myslí si že jsme poti němu a ,že muže zachranit svět už se chtěl i zabít.Bohužel přišel i o praci takže se bojím ,že se zadluží,bydliště ma pořad u nas u rodiču.Prosím o radu jak ho přesvědčit,že potřebuje pomoct ,protože když jsem mu nabídla ,že někam zajdem tak mě řekl,že se mam lečit sama.Jak se k němu mame chovat atd...

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Syn má v podstatě pravdu. Můžete se obrátit na odbornou pomoc bez ohledu na to, jak on zrovna své současné potíže nahlíží nebo nenahlíží. Samozřejmě ne ve smyslu, že se Vy budete léčit (jeho slova), ale ve smyslu poradenství, jak v dané situaci postupovat dál, doplnění informací o celkové problematice, s možností poradit se, jak vhodně se synem komunikovat a tím jej třeba lépe motivovat k tomu, aby i on sám v budoucnu případně pomoc využil a nebál se učinit pozitivní změny ve svém životě. Veškerá zařízení pracující s uživateli nelegálních drog nabízí mimo služeb přímo pro uživatele, také služby pro rodinné příslušníky a další blízké osoby. Nebojte se jich využít. Nejenom, že tím získáte možnost konzultovat vše co je třeba, ale i nezbytnou podporu.
V pardubickém kraji se můžete obrátit na tyto specializovaná zařízení. Pondělí až čtvrtek v čase 9, 00 - 16,00, pátek 9,00 - 14,00 (po telefonické dohodě, kontakty níže).
Ambulantní centrum Hradec Králové:
Nerudova 1361/31, Hradec Králové 23
Tel./fax: 495 515 907
Email: ambulance.hradec@laxus.cz
Ambulantní centrum Pardubice:
J. Palacha 1552, Pardubice
Tel. 466 265 729
Email: ambulance.pardubice@laxus.cz
Více zde: http://www.laxus.cz/index.php?page=nase-sluzby-osoby-blizke
Zde si můžete prostudovat základní obecné informace pro blízké osoby závislých osob: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Zatím se mějte hezky, budu ráda, když dáte vědět, jak se vše dál vyvíjí. Držíme palce!
S pozdravem MK