Závislost na Stilnoxu
Georgina
Dobry den, moje tchyně je závislá na Stilnoxu, ktery casto kombinuje s alkoholem. Bohuzel se si ho bere několikrát denne a neni schopna fungovat. Chodi k psychiatrovi, ktery ji predepsal antidepresiva, ale nebere je. Rada bych se zeptala, zda je mozne ji nechat odvézt zrovna kdyz je v tom stavu pod praskama. Nicí tak celou rodinu. Dekuji za pomoc. Jiřina

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
chápu, že soužití s tchyní závislou na lécích je velmi obtížné. Je to ale dospělá a podle zákonů svéprávná osoba, kteoru nelze proti její vůli dát na léčení, pokud neohrožuje přímo na zdraví nebo životě sebe nebo jiného (tím se ale nemyslí dlouhodobý psychický stres). Na druhou stranu často i v bezvýchodné situaci je možné najít nějakou cestu, jak na závislého vyvíjet nátlak směrem ke změně. Jen je většinou rodina tak unavená, že není sama schopná takovou cestu objevit. Doporučila bych proto zajít se poradit do některého z center nabízející pomoc rodinám zavislých, kde Vám při podrobnějším rozhovoru o situaci jistě pomohou něco vymyslet. Pokud byste nevěděli, kam se v okolí obrátit, napište prosím nejbližší město.