Co to je za drogu?
Andypard
Dobrý den. Přítel má už asi tři roky problém s automatama. Hraje je skoro každý den. O rodinu se snaží starat. Mám s ním dvě děti. Poslední dobou se vše zhoršilo. Nebývá v noci doma, neplatí najmy, nedává mi skoro žádné peníze a hlavně u sebe nedokáže peníze mít. Když má, jde je hodit do stroje. Teď jsem zjistila, že bere drogy. Prosím o radu- co to je za drogu, jak moc je na tom závislý? Předem děkuji. Přistihla jsem ho při tom- měl bílý prášek vysypaný na přehnutém papíru. Dělala jsem, že to nevidím. Pořát potahuje nosem, kašle, smrká a stěžuje si, že ho všechno bolí. Od té doby mu prohledávám věci a vždy najdu poloprázdný pytlíček bílého spíše mokrého, krystalického prášku. Je schopný i 5 dní nespat. Potom spí 3 dny v kuse.

Odpověděl: Kateřina Mladá
Dobrý den,
podle popisu látky a chování Vašeho manžela se zřejmě jedná o pervitin nebo kokain. Ale stoprocentní odpověď samozřejmě bez testu dané látky možná není. Stupeň závislosti bez podrobnějších informací o frekvenci užívání a znalosti dalších faktorů také nemohu přesně určit, ale dle toho, co popisujete, se zřejmě už o závislost jako takovou jednat bude (zejména krádeže peněz, agresivita, vydírání - vše je kvůli vám, což popisujete v poznámce). Rozhodující ovšem není nyní to, že manžel hraje nebo bere drogy - rozhodující je to, že s ohledem na jeho chování ve vztahu nejste spokojená, a přes Vaší snahu to řešit, nedochází k žádné změně.
Doufám, že Vám odpověd alespoň trochu pomohla v rozhodování co dále dělat. Kdybyste potřebovala pomoci například s kontakty, na jaké léčebné nebo poradenské zařízení se může manžel obrátit, určitě ještě napište. Případně existují i možnosti, kam byste se mohla obrátit Vy, abyste se v situaci lépe zorientovala, získala potřebné informace a podporu, kterou byste si v této nelehké stuaci zasloužila. Zařízení, která poskytují bezplatné poradenské služby gamblerům/uživatelům drog obvykle poskytují své služby i rodinám a blízkým. Pokud mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám potřebné kontakty vyhledat.
S pozdravem,
Kateřina