Problémy se zrakem po užití marihuany.
Dave
Dobrý den, asi před rokem jsem užíval asi 2 měsíce marihuanu, ale měl jsem ji asi 10X, pak jsem se trhl od špatné party. V lednu jdu na zkoušky proti drogám, budoumi zjištěny? Dále mě po poslední použití začaly vybíhat červené žilky na očích a po nějakém čase se mi, ne zhoršilo, ale vidím zvláštně a né tak ostře jako před tím. Může to mít souvislost? Předem děkuji. :)

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás.
Pokud jste měl marihuanu před rokem, v deseti případech, tak se to při testech na přítomnost drog nezjistí. Nevím, z jakého důvodu Vám budou dělat testy na drogy, nicméně se patrně bude jednat o testy ze vzorku moči. Testy z moči bývají po příležitostném užívání negativní cca do dvou týdnů od posledního užití. I v případě, že byste drogu užíval každodenně a intenzivně, by doba detekce z moči nepřesáhla několik týdnů po posledním užití. Při testování ze vzorku krve, slin, potu také doba, po kterou lze užití marihuany zjistit, nepřesahuje dva týdny. Takže z toho, že by test byl pozitivní na THC, nemusíte mít obavy.
Co se týče potíží se zrakem, při intoxikaci marihuanou je běžné, že má člověk začervenalé oči. Ovšem to by mělo odeznít, jakmile odezní účinek drogy. Pokud pociťujete zhoršení zraku až s nějakým časovým odstupem od posledního užití marihuany, tak si nejsem jistá, zda to spolu nějak souvisí. Nevím o tom, že by marihuana mohla mít, navíc s nějakou delší časovou prodlevou od užití, vliv na zhoršení zraku.
Nejlepší by bylo asi zajít na vyšetření k očnímu lékaři, který by zjistil, o jaké potíže se jedná a jak by se případně daly řešit. Takto přes internet Vám v tom bohužel nemohu nijak pomoci.
Přeji hodně štěstí a doufám, že se obtíže upraví.
Bára Orlíková