Pervitin
Ježek
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, stane se člověk závislý po 5 dávkách? A jak probíhá odvykání? Také by mě zajímalo, zda se dostaví jojo efekt, když se přestane brát a proč?

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
vznik závislosti na pervitinu nelze stanovit počtem užití. Pervitin se řadí mezi stimulancia, které mají společný rys a to ten, že nevyvolávají u jejich uživatelů takovou fyzickou závislost, jaká je typická např. pro opiáty. Na druhé straně jsou ale tyto látky velmi potentní při vzniku psychické závislosti. Nelze ale zjednodušeně říct po kolika dávkách se u člověka psychická závislost rozvine. Vždy záleží na více faktorech a skutečně to nelze zobecnit. Odvykání od pervitinu se odvíjí právě od toho, jak moc si už člověk na užívání této drogy navyknul. Jak jsem psal na začátku mojí odpovědi, tak potíž nepředstavuje fyzický abstinenční syndrom, jak je tomu například u opiátů, ale právě psychické nutkání znovu drogu užít. Touha po droze muže být velmi silná a častokrát se stává, že člověk drogu užívá, i když si uvědomuje, že mu její užívání v mnoha oblastech škodí. Lidé závislí na pervitinu jsou často klienty různých léčebných zařízení.
Přibíraní na váze po vysazení pervitinu je častým jevem. Mimo jiné i proto, že při intoxikaci pervitinem člověk nepociťuje potřebu jíst a tím pádem konzumuje mnohem míň potravin, než by potřeboval. Když intoxikaci ukončí, tak si tělo žádá přísun potravin, které mu byly v posledním období odepírány. Využívání pervitinu k hubnutí muže jeho/její konzumentce způsobit velké potíže jak v oblasti psychického tak i fyzického zdraví. Rozhodně se nejedná o bezpečnou cestu jak dosáhnout změny váhy.
Doufám, že jsem Vám odpověděl. Pokud budete mít chuť, tak budu rád, když napíšete proč Vás tyto otázky zajímají.
Zatím se mějte hezky.
Miroslav Giljan