partnerka v pasti
kačer
žiji již šestí rok z partnerkou,a i přesto že sem věděl když sme se popznavaly,že prošla drogama,smesi pořidily eště jedno děcko,i přesto že ona,mnělatříletího syna,občas vinechá,občas se dokáže tolik z mastit že ani neví čí je,pořát tvrdí žeto dokáže koordinovat,ale když vidím že do sebe dá úplně vše,tráva,perník,tvrdej a tvrdí žeje v pohodě,tak mně natom mrzí žesi nechce nechat říct,a komentuje to ,at se starám sám o sebe,v poslední době má takovou potřebu,že prostě musí dát do sebe alespon,něco.mně seto moc dotíká a mám ji mocinky moc rád,ale myslím sy že za uplinulích čtrnáct dní,uš moc ulítává,nebere zřetel ani na děti,ani naq mně,qa tvrdí mně že jeto normální,že potřebnuje relax,a když jí to vitknu,tak je tak uražená,že sní není vidržení,co stím ,poradtě??????

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Rozhodně nejste v jednoduché situaci. Doporučuji využít poradenských služeb pro blízké osoby uživatelů nelegálních drog a tam v osobním kontaktu, vše co je třeba, probrat více a konkrétněji. Nejrozumnější by jistě bylo, kdyby partnerka své problémy začala řešit a obrátila se na pomoc sama. Dle toho co jste uvedl, to asi prozatím, bohužel, nevypadá. S ohledem na děti by to bylo jaksi na místě.
Veškerá specializovaná pracoviště orientovaná na uživatele drog, zároveň pracují i s partnery, rodiči apod... Nebojte se na nějaké obrátit a o všem se poradit. Nejenom, že si doplníte informace, ale můžete se i dozvědět jak s přítelkyní vhodně komunikovat, tím ji třeba i lépe motivovat k tomu, aby i ona na svou současnou situaci nahlížela jinak. V tomto kontaktu s odbornou pomocí můžete být v průběžném kontaktu a mít tak možnost průběžně konzultovat nově vzniklé situace, naplánovat další vhodné kroky. Motivovat osobu, která moc motivována není a své potíže není ochotná vidět je sice tak trochu ,,běh na dlouhou trať", ale zde jsou ve hře i děti, tudíž bych tomu dala šanci se o to, alespoň pokusit.
Netuším, kde žijete. Zdali je Vám dostupná Praha, můžete se obrátit na naši poradnu, které se přímo specializuje na práci s partnery a rodiči. Níže kontakt.
Pokud žijete někde jinde, můžete buď napsat ještě jednou a uvést jaká města by pro Vás byla vhodná, nebo se sám můžete podívat do databáze kontaktů zde: www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci zadáte kraj - město - druh služby (v tomto případě Kontaktní centrum).
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM z.ú.
Školská 30, Praha1
mapa
Telefon:  284 824 234, 739 268 527
Email:        rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy, v její zadní části. Na první konzultaci je třeba se předem objednat během provozní doby (PO až PÁ 9.00-19.00). Veškeré služby poskytuje toto zařízení bezplatně. Více informací naleznete zde:  http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html.
Než se objednáte na první konzultaci, můžete zatím prostudovat tyto základní informace pro blízké osoby, zde: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/pro-rodice-a-blizke-uvod.html
Zatím se mějte hezky. Pokud by něco nebylo jasné nebo jste měl další doplňující dotaz, klidně pište.
S pozdravem MK