Extáze (halucinace a jine stavy)
Dom
Dobrý večer,
před 2 dny jsem poprvé vyzkoušela extázi (oranžová, superman). Měly jsme ji s kámoškou. Nejdříve čtvrtku, ale ani po půl hodině nezapůsobilo, tak jsme si daly další ctvrtku, a potom už ani nevím jak k tomu došlu, ale rovnou celou. Takže jsme za cely večer měly jednu a půl. Měla jsem strašně moc energie, lítala jsem po místnostech a strašně rychle mluvila až to bylo vtipný. Nějaké useky si ani nepamatuju, pilo se i trochu alkoholu. Hodne nealko pití jsme pily taky. Ale ráno, když jsem se probudila, hrozne mě bolelo břicho a zub = stolicka (spis dasen). Kamos rikal ze to břicho mam z hladu, ale ja necitila vubec pocit hladu skoro nic sem za den nesnedla a připadala jsem si hrozne unavená. Večer se mi ale staly hrozne divný stavy. Chtěla sem usnout a měla sem něco jako halucinace(slysela hlasy v hlavě a chvílema si vybavovala žive i ten večer, jak jsme si daly..) něco mi branilo tomu neusnout. Potom jsem se hrozne rozklepala,byla mi zima, strasně jsem se bála a zacala brecet. Kámoš mi psal, že se hlavně musím uklidnit, ale já jsem byla uplně mimo. Potom jsem se nějak odhodlala uklinit lehla si a zacala brečet nad celým svým životem. Nad dobrýma věcma které jsem v živote dokázala, byla jsem strašně dojatá věcma co se mi kdy povedly. Vubec nevim proc tak najednou. Potom jsem nastestí usnula. Od te doby je už klid. Kámoši co už to někdy měli, říkali že se jim tohle nikdy nestalo. Můžu se tedy prosím zeptat co to bylo? Na závěr chci jen říct, že to bylo poprvé a naposledy .. ty stavy co jsem zažívala už nikdy nechci zažít.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Již je to několik dní, co jste experimentovala, jak to vypadá teď? Je Vám lépe?
Na Vašem příběhu je krásně vidět, jak nelze nikdy předvídat, co a jaká droga vyvolá nebo nevyvolá u konzumující osoby. Jsou to vždy velmi individuální záležitosti. Kamarádům se nic podobného nestalo, to neznamená, že je droga bezpečná a že nehrozí skutečnost, že někomu jinému nevyvolá nějaký nepříjemný stav. Toto nelze nikdy přesně určit. U disponovaných jedinců může i jednorázové užití jakékoliv drogy (a to včetně THC) vyvolat velmi vážné psychické problémy, které se pak zdlouhavě léčí.
Po odeznění účinky drogy není neobvyklé, že nálada, která byla po celou dobu intoxikace euforická, postupně klesá, do méně příjemných poloh, leckdy až do depresivních stavů. Pokud Vaše nepříjemné pocity, prožitky, včetně halucinací trvají nebo mají tendence se vracet, napište znovu.
Rozhodně doporučuji se podobným experimentům pro příště raději vyhnout. Sama jste teď měla možnost sama na sobě pocítit, že zážitky pro vlivem drog nemusí vždy znamenat jen povyražení a výlet za dobrou náladou. Také nelze zapomenout na další případná rizika, která se ke konzumacím úzce váží, jako jsou zdravotní potíže, sociální ztráty, právní potíže, vznik závislosti atd...
Zatím se mějte hezky, buďte na sebe opatrná. Pokud budete mít chuť, ozvěte se.
S pozdravem MK