Hash oil
Dr Stoner
Dobrý večer, mám dotaz ohledně hašišového oleje? Jak je tahle smrtící droga rozšířena v této zemi a při jaké dávce budu ve vážném ohrožení života? Také bych prosil o informace ohledně této látky. Děkuji Vám.

Odpověděl: Aleš Termer
Dobrý den
Těžko říci, že by mělo jít o smrtící drogu. Vzhledem k tomu, že je hašišový olej vyroben z konopí, je smrtelná otrava tímto preparátem velice nepravděpodobná. To však pouze za předpokladu, že jde o čistý produkt ve kterém nejsou žádné toxické přímesi. Ty se tam mohu dostat během zpracování, i při distribuci. Čistý olej může a nemusí být psychoaktivní. Záleží na tom jak potentní byla pryskyřice vyprodukovaná rostlinou. Potencí rozumíme obsah psychoaktivních látek THC. O kanabinoidech více zde: http://drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html.
Některé oleje jsou extrahovány z rostlin s nulovým obsahem THC a různě vysokým obsahem jiných nepsychoaktivních kanabinoidů. Používají se například k léčbě různých onemocnění. Lze říci, že po užití hašišového oleje z neznámého zdroje nemusíte pocítit žádný psychoaktivní účinek. Pokud však olej obsahuje vysoké koncentrace THC, může být účinek velice podobný psylocibinu nebo LSD.  To s sebou sice nenese přímo život ohrožující stavy, ale síla účinku může nepřipravenému uživateli způsobit velice nepříjemné prožitky. Lidé předávkovaní THC trpí často třesem, pocením, "infarktovým" bušením srdce, úzkostmi, panickými stavy.
Při užívání hašišového oleje se obtížně odhaduje dávka. Po požití velmi vysoké dávky zřejmě nezemřete, ale můžete skončit na pohotovosti v panické atace (vyschýzovaný).
Hašišový olej není v našich zeměpisných šířkách příliš rozšířen. Jeho výroba je přeci jen náročnější, než nadrolit suchou marihuanu, zapálit a vykouřit. Proto není pro černý trh tato forma v ČR příliš ekonomicky výhodná. Obvykle si takový olej vyrábí podomácku jen nemocní lidé k léčbě svých neduhů.
AT