Teď pro změnu kodein
YYY420
Dobrý den, to jsem zase já... :D Chtěl bych se zeptat, kolik si mám zajebat tohoto http://www.zentiva.cz/our-products/pages/product-detail.aspx?ItemId=1834 :D Já vím že tady se to snažíte brát všechno vážně a tak, ale nepište mi sračky ať si dám jednu na večer proti kašli :D Spíš se chci nějak kvalitně sfetovat a nevím kolik si jich mám dát.. :DDDD

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás.
Myslím, že chápete, že Vám v rámci této poradny těžko poradíme, kolik si máte dát tablet s kodeinem, abyste se "kvalitně zfetoval". Pokud nám navíc dáváte instrukce, co v odpovědi slyšet nechcete, tak by bylo možná na místě, pokud byste se místo na naši poradnu obracel na internetová fóra, kde můžete probírat své experimenty s léky a jinými látkami s podobně naladěnými účastníky diskusí. Dotazů nám chodí opravdu hodně poslední dobou, a rádi bychom se spíše věnovali těm, které jsou urgentnějšího charakteru.
Co se týče kodeinu, jen chci upozornit, že se jedná o látku ze skupiny opiátů a s tím souvisí i to, jakým se vystavujete rizikům při jeho užití. Nejzávažnějším rizikem je pak předávkování. Denní dávka by neměla přesáhnout 240 mg.
Mezi obvyklé příznaky užití vyšších dávek kodeinu patří zmatenost, ospalost, mělké dýchání, malé zorničky, nauzea, zvracení, zácpa a nechutenství. V závažných případech může zahrnovat příznaky oběhového a respiračního útlumu, které mohou být život ohrožující a velmi vzácně i fatální. Část populace (až 6 % lidí) metabolizuje kodein rychleji a díky tomu má zvýšené riziko vzniku nežádoucích účinků z důvodů toxicity opiátů a to i při běžně předepisovaných dávkách. U těchto pacientů dochází k rychlé přeměně kodeinu na morfin, což vede k vyšším než očekávaným hladinám morfinu v séru, což v konečném důsledku vede k většímu riziku předávkování. Nepředpokládám, že byste byl informován o tom, zda patříte do této skupiny, u níž jsou rizika při užití kodeinu významně vyšší...
Riziko předávkování také hrozí při kombinaci s jinými látkami s tlumivým účinkem, včetně alkoholu. Takže doporučení zní - s ničím nekombinovat.
Kromě toho jde samozřejmě o lék s návykovým potenciálem a neměl by se z toho důvodu užívat dlouhodobě.
Přeji hezké svátky.
Bára Orlíková