syn užívá pravidelnё маrihuanu
Petr
Dobrý den, syn kouří marihuanu. Je mu 18, chodí na střední. Dokud to bylo příležitostně, moc jsme to neřešili. Teď se ale zdá, že se to rozjelo. Zjistili jsme, že chodí kouřit sám a dokonce hned po ránu. Zkoušeli jsme s ním o tom mluvit, ale všechny naše obavy odmítá nebo bagatelizuje. Co máme dělat?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
v takovém případě je dobré najít nějaké "páky", které na syna máte. Jistě je něco, co mu poskytujete (ať už materiálně nebo jinak) a co by mohlo být podmíněno tím, že začne situaci nějak řešit. Pro začátek se o ní s Vámi alespoň bavit. Důležité je držet se viditelnýchh faktů, změn v jeho chování, v prospěchu, ve fungování doma. Těžko ho budete kontrolovat, jestli kouří jednou nebo třikrát, a možná by Vás to aninezajímalo, kdyby to nemělo vliv na další věci.
Někdy je dobré podívat se na celou situaci z nadhledu, a to se nejlépe dělá za pomoci někoho zvenčí, nějakého nezávislého odborníka například, se kterým byste mohli situaci probrat.