čaj z koky
vasura
Z dovolené v Jižní Americe jsem si přivezl jako suvenýr malé množství koky. Mohu občas požít šálek kokového čaje (asi z 20 lístků)aniž bych měl následně pozitivní test na kokain (při silniční kontrole), tzn po jaké době od požití čaje lze řídit motorové vozidlo ?

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz.
Pozitivita testů závisí nejen na době od požití, ale také na frekvenci předchozího užívání a samozřejmě také na velikosti dávky, která byla užita. Kromě toho také pozitivita jednotlivých testů závisí na použité metodě analýzy.
Vzhledem k tomu, že nelze příliš přesně určit množství Vámi užité drogy, lze jen těžko odhadnout jak dlohou bude kokain, resp. jeho metabolity, v těle detegovatelné. Standardní doba detekce se u kokainu a metabolitů pohybuje v řádu hodin až max. několika málo dnů.
Každopádně, pokud jste užil, není vhodné abyste v blízké době od užití řídil, vzhledem k tomu, že můžete ohrozit sebe a především ostatní.
Pokud byste potřeboval další informace, neváhejte napsat další dotaz, nebo navštivte např. http://drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.htm.l
S pozdravem
Zbyněk Oktábec