Léčba chřipky a nachlazení
Nemocný
Dobrý den,
k léčbě nachlazení, rýmy a kašle jsem zvolil velice dobře účinný Paralen Plus, vydávaný na OP.
V PL je uvedeno, že se nesmí používat déle než 5 dní kvůli Pseudoefedrinu.
Jaké je riziko delšího užívání či jaká je doporučená přestávka mezi užíváním těchto léků s Pseudoefedrinem?
Léčím se průběžně od listopadu do března, z občasného nachlazení a rýmy tak se mi Vaše rada velice hodí, abych si ještě neuškodil.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
v příbalovém letáku není nikde řečeno, že je to kvůli pseudoefedrinu. Zmiňovaných 5 dní je jednoduše obyvklá délka léčby různých chřipkovitých a podobných onemocnění, také je to doba, po které, pokud léčba přetrvává byste měl navštívit lékaře pro upřesnění samodiagnózy, resp. pro zlepšení či změnu léčby.
Problematické delší užívání u tohoto přípravku je především z hlediska obsahu paracetamolu, který i přes, mezi lidmi, velice rozšířené přesvědčení, že je to bezpečná látka, může při vyšším než doporučeném nebo při delším užívání nebo v nevhodných kombinacích velice výrazně a v některých případech i nevratně organizmus.
Pokud máte problematické období roku z důvodů chřipkových onemocnění takto dlouhé, možná by bylo vhodné spolu se svým ošetřujícím lékařem prodiskutovat předepsání různých preventivních přípravků (např. Broncho-Vaxom apod.).
Stačí Vám takto odpověď? Pokud byste potřeboval další upřesnění, prosím, neváhejte napsat další dotaz.
S pozdravem
Zbyněk Oktábec