Marihuana a problémy se zrakem
Filip
Dobrý den, asi před rokem jsem byl s kamarády na výletě na horách a tam jsme měli marihuanu, poté jsem jí měl ještě tak 5x. Jde o to že se mi po posledním požití roztáhly nevratně zorničky a vidím trochu rozmazaně. Může to mít spojitost s marihuanou? Poté jsem se ještě chtěl zeptat na to, jak dlouho je marihuana zjistitelné, už jsem jí nepožil rok a 27. ledna jdu na test krve a moči a bojím se, aby mi ji nezjistili. Předem děkuji a hezký den. :)

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás.
Kopíruji Vám část odpovědi, kterou jsem zasílala na obdobný dotaz:
Pokud jste měl marihuanu před rokem, tak se to při testech na přítomnost drog nezjistí. Testy z moči bývají po příležitostném užívání negativní cca do dvou týdnů od posledního užití. I v případě, že byste drogu užíval každodenně a intenzivně, by doba detekce z moči nepřesáhla několik týdnů po posledním užití. Při testování ze vzorku krve, slin, potu také doba, po kterou lze užití marihuany zjistit, nepřesahuje dva týdny. Takže z toho, že by test byl pozitivní na THC, nemusíte mít obavy.
Co se týče potíží se zrakem, při intoxikaci marihuanou je běžné, že mohou nastat potíže s koordinací, se zaostřením a odhadem vzdálenosti. Ovšem to by mělo odeznít, jakmile odezní účinek drogy. Pokud pociťujete zhoršení zraku setrvale a po dlouhou dobu, tak si nejsem jistá, zda to spolu nějak souvisí. Nejlepší by bylo asi zajít na vyšetření k očnímu lékaři, který by zjistil, o jaké potíže se jedná a jak by se případně daly řešit. Takto přes internet Vám v tom bohužel nemohu nijak pomoci.
Přeji hodně štěstí a doufám, že se obtíže upraví.
Bára Orlíková