marihuana,špatný stav
nevimcostim
Dobrý den,
v neděli jsem to přehnal s marihuanou a už je pátek a je mi pořád špatně, nepravidelný tep,pocit paniky, nemůžu spát, bušení srdce,byl jsem na klinice, tam mi udělali testy, biochemie ok, ekg bylo horší, pořád se mi rozšiřují a stahují zorničky, co mám dělat, kdy ten stav odezní, jak detoxikovat ?? Moc děkuji za odpověď.Nemám radši někam zajít ?

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Cením si Vaší důvěry a chápu Vaše trápení. Podobné projevy a příhody po užití THC nejsou ničím vzácným. Mohou se přihodit stejně tak "z ničeho nic" zkušeným uživatelům, jako lidem, kteří s marihuanou neměli zkušenost. Nemusí vždy záležet na množství THC, spíš na nastavení člověka, jak na jeho dispozicích, tak na jeho momentální fyzické, a zejména psychické kondici. Jakmile k podobné zkušenosti z různých důvodů dojde, je to jasným signálem k tomu, aby se člověk s drogou rozloučil. Může se totiž kdykoli opakovat, a to nejen po marihuaně, ale také po dalších látkách, zejména po užití halucinogenů, nebo psychostimulantů. Většinou má tento stav příčinu psychickou a projeví se možnou toxickou psychózou. Tento stav většinou v horizontu dnů sám odezní, pokud dotyčný neužívá drogu, nebo drogy dál. Stává se ale, že přetrvá týdny, někdy až měsíc i déle. Pokud se člověk časem nesrovná, signalizuje to, že užití, nebo užívání marihuany dotyčnému nastartovalo psychickou poruchu, nebo onemocnění, pro které v sobě z různých příčin nosil dispozice, a které se mohlo, ale také vůbec nemuselo v průběhu jeho života rozvinout. Každopádně se THC i dalším drogám pro tento čas, ale ještě lépe pro vždy, striktně vyhýbejte. V opačném případě se Vám může stát, že se zblázníte, a že se Vám nemusí podařit se úplně uzdravit do konce života, a to i v případě, že byste žádné drogy neužíval. Nevylučuji sice, že Vaše potíže mohou mít i somatické příčiny, je to však velmi málo pravděpodobné. V tuto chvíli Vám doporučuji určitě vyhledat odbornou pomoc. Čím dříve, tím lépe. Můžete kontaktovat jakékoliv nejbližší zařízení, které se zabývá drogovou problematikou, kde Vám po seznámení se situací doporučí konkrétní kroky, jak situaci řešit, případně Vám navrhnou terapii, do které se můžete zapojit, abyste byl co nejdříve zdráv a v klidu. Můžete zajít do nejbližšího kontaktního centra, kde Vám poskytnou podporu a pomoc, zároveň Vám předají kontakty na zkušené specialisty. Můžete si telefonicky domluvit termín schůzky, nebo ve Vašem případě akutních potíží rovnou zajít do poradny, adiktologické ambulance, nebo podobné služby, kde proberete Váš stav s odborníkem, nejlépe s adiktologem - psychiatrem, případně psychologem, a domluvíte se na vhodném postupu, abyste mohl být co nejdříve v pořádku. Nemusíte se bát, ani se nemusíte stydět, podpora a pomoc bude tím účinnější, čím otevřenější dokážete být. Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně (vyjma zdravotnických zařízení). Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rád Vám potřebné kontakty pošlu. Vzhledem k Vašemu akutnímu stavu bude lepší nečekat na komunikaci přes naší poradnu, která je v současném svátečním čase zavalena takovým množstvím dotazů, že přes veškerou snahu nedokážeme na všechny okamžitě odpovídat. Jak službu, nebo zařízení ve Vašem dosahu můžete vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, doporučuji Vám využít specializované ambulantní služby CADAS, organizace Sananim, která provozuje i tuto internetovou poradnu, a kde mají zkušenostmi s řešením i léčbou potíží, které jste popsal:
Specializované ambulantní služby CADAS Sananim
Spálená 12
110 00 Praha 1
Nedaleko stanice metra B Národní třída; 1. patro budovy Studentského zdravotního ústavu -  mapa
Telefon: +420 222 924 245
GSM: +420 603 831 815
E-mail: cadas@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Budu rád, když dáte vědět, jak Vám je, jak si stojíte, a jestli Vám odpověď byla užitečná.
Každopádně Vám držím palce, ať jste brzy v pořádku.
Buďte na sebe opatrný, hodně štěstí v novém roce,
Amrit Sen.