ambulantní léčba
Melisa
Dobrý den,
mám dotaz jak probíhá ambulantní léčba.
Na stránkách jsem se dočetla, že se dochází 2x - 3x v týdnu na pohovor k lékaři. Co knkrétně si pod tím mám představit? Jde pouze o pohovor?

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
omlouvám se za opožděnou odpověď. Ambulantní léčba probíhá formou poradenství a psychoterapie, tedy jak píšete - rozhovoru. Klient dochází na individuální konzultace za svým terapeutem (v některých zařízeních je možnost navštěvovat i skupinovou terapii). Léčba je přizpůsobena lidem, kteří dochází do zaměstnání a konzultace lze domlouvat po pracovní době klienta. V Ústí nad Labem působí organizace White Light, která poskytuje i ambulantní léčbu závislostí. Podrobnější informace si můžete přečíst zde na webu: http://www.wl1.cz/alfront.html. Program ambulantního centra je určen i pro rodiče a blízké uživatelů drog a všechny služby jsou zdarma. Co se týká "náhražek", tedy substitučních látek, tak ty jsou využívány především u závislosti na opioidech, což není případ Vašeho syna.
Vilma Šilarová