co mi je?prosím!
dejvak
byl jsem několik let zavislý na Heroinu a pervitinu.nedavno jsem si dal opět pervitin a od té doby mam hrozné změny nalad,chvili mam opravdu velkou chut do zivota a v okamziku ji ztratím a vydím všechno beznadějně.dále pak třeba vůbec nestíhám lidi,mam problem určit jak mysleli to co právě řekli,jestli mi rozumíte.taky mě v poslední době nic nebaví a vydím všechno beznadějně,bojím se toho abych se neztrapnil,bojím se třeba mluvit s lidma,je mi líto toho že už to není jako dřív,dřív jsem dokázal výborně pobavit lidi,a dneska?vůbec mi to nemyslí,nedokážu se vničem pořádně rozhodnout i myšlenky na sebevraždu mě občas popadnou,většinou to je ve spojení s tou lítostí a beznadějí,a nebo když vydím okolo sebe kluky s partnerkama popadne mě lítost,je mi líto toho že nemám na to abych si našel partnerku,jo mám problém i se seznamováním.jinak děkuji za minulou odpověd a budu rád i za odpověd na tuto otázku.

Odpověděl: Martin Hulík
Myslím, že popisujete docela věrně, co vám je. Takže je možná spíš otázka, co s tím. Po několika letech braní je přirozené, že vás takové stavy přepadají. Poučení z toho plyne takové, že pokračovat v braní dál (i třeba dát si jen občas) vám nepomůže, naopak může to váš stav dále zhoršovat.
Nepíšete, zda se léčil v nějakém zařízení nebo u nějakého terapeuta. Pokud ano, obraťte se o pomoc tam, protože je zřejmé, že na některých věcech bude třeba dále pracovat.
Pokud ne, bylo by dobré se s někým zkontaktovat. Asi na tom nejste nejlépe a rozumná terapie by vám mohla velmi dobře pomoci. Jste-li z Prahy, doporučuji Denní stacionář SANANIM (tel. 220 803 130). Jestli jste mimopražský, napište nám, z jakého jste regionu a my vám vhodný kontakt najdeme.
A moc to neodkládejte. S podporou terapeutů pravděpodobně ujdete mnohem delší kus cesty za kratší čas - a když je člověku blbě, je dobré energií moc neplýtvat.