deprese z huleni :(
jeli16
Driv kdyz jsem zkousel huleni tak to nikdy se mnou temer nic neudelalo. Ale asi pred mesicem sem zasel ke kamaradovi a on, ze dame jointa, rikal ze je to zkero. Protoze to se mnou nikdy nic moc neudelalo, nebal jsem se a poradne jsem z toho tahal co to dalo. Najdnou mi zacalo silene rychle busit srdce a zacal jsem videt "trhane", mel jsem pocit ze se ve me neco porad toci a kdyz se venku ozval treba poplasnak u auta, porad se mi to opakoval i kdyz uz davno ustal, nic jsem nemohl delat. Asi za 2-3 hodniny to ustalo a bylo mi v celku v klidu. Byl to pro me hrozny zazitek a nechapu ze muj kamos byl uplne v klidu a libilo se mu to ale ja mel takovou depresi. Od te doby jsem si rek ze uz nikdy nebudu hulit. Ale ve skole, v nasi tride huli snad kazdy tak jsem se k tomu dostal. Dali si naky slaby huleni tak jsem si jako "vul" dal s nima. Deprese se dostavila opet, ale slaba a hned ustala. Ted asi po mesici co jsem mel naposled huleni se mi najednou tento stav(deprese) dostavil znova. Abych to tak popsal je to jako "neklid v tele, nevito co delat, mate pocit ze vam busi srdce rychleji nez normalne a nekdy mate takovy zvlastni tlak v hlave". Jedinym resenim jsem nasel zatim moznost-usnout, jesnze to nejde tak snadno. Kamarad mi rekl ze je to jen psychicky stav a ze tomu mam normalne odolat. Kdyz jsem to mel poprve od toho zkera, rekl mi ze se tomu rika "komatek". Take jsem slysel na prednasce ve skole ze se nekolik lidi na svete z huleni zblaznilo.Treba je to jen bezna vec, to ja opravdu nevim.Take me napadlo ze si moje telo zada o dalsi huleni. Poradte prosim. S pozdravem - Jeli

Odpověděl: Martin Hulík
Tak nejdřív k tomu, co to asi není - nevypadá to na deprese a už vůbec ne na to, že by si vaše tělo říkalo o další hulení.
Stavy neklidu a úzkosti se někdy a u někoho během intoxikace (zvlášť silnějšími odrůdami nebo při větším množství) dostavují. Pokud se týkají jen doby intoxikace, ještě není důvod k panice. Jen nechápu, proč to hulíte, když je to pokaždé takhle strašidelné?
Horší to je, když se vám tyhle potíže objevují i ve chvílích, kdy jste předtím nic nekouřil. A to se asi posledně stalo, jak jsem pochopil. Budeme předpokládat, že to opravdu souviselo s tím, že jste měsíc předtím naposled kouřil marihuanu. Pak to mohl být tzv. flashback, nebo jste zaťukal na dveře nějaké psychické poruchy. Co to bylo přesně, vám nepovím. Jisté je, že byste si měl dát aspoň na čas (co třeba min. 3 měsíce?) pauzu - tj. vůbec nehulit a pokud pijete alkohol, tak velmi opatrně, lépe vůbec. Pro některé lidi (a je jich opravdu víc, než "několik na světě") znamená marihuana (a pak taky halucinogeny a stimulanty) zvýšené riziko šílenství. Zatím to vypadá, že patříte mezi ně.