lecba alkoholika
Jess
dobry den,
muj pritel ma letite problemy s pitim. Zvladal tyden nepit, ale pak pil nekolik dni v kuse. V posledni dobe je na tom mnohem hure.Sam se mi vcera priznal, ze nedokaze bez vodky ci jineho alkoholu fungovat. Kdyz nepije, zvraci a trese se. Proto pije tajne, za den litr vodky. Pritel se vcera emocne zhroutil, ze si uvedomuje, ze potrebuje pomoc a ze s tim musi neco delat. Nicmene odmita nastoupit protialkoholni lecbu. Tvrdi, ze to zvladne sam. O vikendu chce byt zavreny doma a detoxikovat. Varoval mne, ze mu bude hodne zle a nebude to hezky pohled. Mam strach, aby se nedostavil delirum tremenc. Nevim, jak v te chvili zareagovat. Nejsme bohuzel z Prahy a v okoli zadna ambulantni lecba k dispozici neni.Vim, ze pokud pritel sam na ustavni lecbu nepristoupi, tak nikdo nic nezmuze. Chci se zeptat, zda alespon ambulantni lecba by mohla pomoci, zda je mozne mu predepsat napr. antabus. Pritelovi je 33 a pije poslednich 6 let. Ja jsem s nim po celou dobu nebyla, tudiz nemohu posoudit, jak moc se to za posledni dobu zhorsilo. Behem mesice je to ale propad o 80%. Prosim poradte mi. dekuji
Ivana

Odpověděl: Kateřina Mladá
Dobrý den, Ivano,
jsem ráda, že se na nás v této nelehké chvíli obracíte. Souhlasím s Vámi, že při domácí detoxifikaci, z tak vysokých dávek tvrdého alkoholu,jsou komplikace už velmi pravděpodobné. Pokud přítel nechce nastoupit léčbu, zkuste ho motivovat alespoň k pobytu na detoxifikační jednotce, kde by mohl odvykacím procesem projít pod lékařským dohledem. Pokud nepřistoupí ani na tuto variantu a bude stále trvat na domácí detoxifikaci, je nutné jeho stav hlídat a v případě komplikací zavolat záchrannou službu.
Poté, co partner projde detofixikací, by bylo na místě kontaktovat odborníky na problematiku závislosti na alkoholu. Pokud partner odmítá ústavní léčbu, zkuste ho motivovat k návštěvě ambulantní ordinace, kde případně po rozhovoru s odborníkem může i na ústavní formu léčby nakonec přistoupit. Ambulantní léčba s podporou antabusu je pak možná také, ale vhodný typ léčby musí vždy zhodnotit daný lékař.
Pokud byste hledala pro přítele vhodné zařízení, můžete se obrátit na tyto stránky, kde máte možnost v konkrétním regionu vyhledávat požadovaný typ péče. Případně napište, odkud jste, a já Vám s vyhledáním kontaktu pomohu.
http://www.drogy-info.cz/index.php/map/
Držím Vám palce, ať vše zvládnete!
S pozdravem, Kateřina