Protialkoholní léčení
Naděžda
Dobrý den,
kamarád (55 let)po absolvovaném protialkoholním léčení 12 let abstinoval. Postupně (během posledních 2 let) začal znovu pít, nyní pociťuje, že závislost opět přestává zvládat, a chtěl by to řešit. Prosím, kam se obrátit? Jaký postup doporučujete?
S díky
N.

Odpověděl: Veronika Šindelářová
Dobrý den,
děkujeme za Váš dotaz a projevenou důvěru.
Váš kamarád má na čem stavět, už jednou se mu podařilo se úspěšně léčit a dvanáct let abstinoval, to je skvělé. Jestli, jak píšete, si v tuto chvíli uvědomil, že už sám situaci s opětovným pitím nezvládá a je rozhodnutý obrátit se na odbornou pomoc, učinil již důležitý krok ke změně k lepšímu. Možností, kam se obrátit, je více, je možné se léčit ambulantně nebo absolvovat pobytovou léčbu, někomu vyhovují skupiny Anonymních alkoholiků.
V tuto chvíli se může obrátit na AT ambulanci podle místa bydliště, případně na jiné poradenské zařízení. Konkrétní možnosti záleží na místě bydliště a nabídce dostupných poradenských služeb. Pokud napíšete, kde nebo poblíž kterého města kamarád bydlí, můžeme Vám doporučit konkrétní kontakty. Také je možné je vyhledat v této databázi: http://www.drogy.net/databaze-kontaktu/.
Konzultace s odborníkem může Vašemu kamarádovi pomoci zorientovat se ve své situaci, zjistit, jaké jsou možnosti pomoci, a rozhodnout se pro typ léčby. Nemusí se obávat, nikdo ho nebude soudit, že po dlouhém období abstinence začal znovu pít, recidiva není u závislostí nic výjimečného. Naopak, zaslouží ocenit, že chce problém s pitím znovu řešit.
Přeji Vám a Vašemu kamarádovi hodně štěstí, ať je mu brzy lépe.
S pozdravem,
Veronika Šindelářová