Drogy
Anonym
Dobrý den, mám dotaz, dlouhou dobu jsem bral drogy jako marihuana, extaze, kokain, pervitin. nejvic asi marihuanu a pervitin. uz skoro rok neberu nic ale citim ze mam zhorsenou koncentraci, pamet a celkove mi pride ze mam trochu horsi inteligenci, predtim jsem byl rozhodne inteligentnejsi atd, mam obcas problem pochopit co mi kdo vysvetlj kdyz tam je treba dvojity zapor ve vete atd. Chtel jsem se zeptat, jestli se mi to nekdy vrati do normalu nebo jestli by bylo lepsi zajit nekam k psychiatrovi, pripadne jestli by jste me nekam nasmerovali. Predem diky za odpoved

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Vážím si Vaší důvěry, chápu Vaše znepokojení. Velmi se omlouvám, jestli jste musel na odpověď čekat, v souvislosti se současným nárůstem dotazů a časových indispozic nás, odpovídajících, v čase nacházejících svátků. Máte můj obdiv a respekt k tomu, že jste se dokázal vymotat z užívání drog a že se držíte. Potíže, které popisujete nejsou při vysazení drog po dlohodobém užívání zas až tak něčím vzácným, většinou se ale člověk srovná nejdéle v řádu měsíců. Nemyslím si, že by ve Vašem případě mělo jít o ztrátu inteligence, nezmiňujete se víc o tom, jak dlouho a jak intenzivně jste užíval, podle toho co uvádíte v dotazu bych se přiklonil k tomu, že trpíte psychickou poruchou, která nejspíš bude, ale také nemusí s Vaším předchozím užíváním souviset. Proto Vám doporučuji navštívit psychiatra - adiktologa a otevřeně s ním o všech svých potížích i předchozím životě pohovořit. Čím otevřenější dokážete být, tím účinnější pomoci se Vám dostane. Stydět se nemusíte, odborník jistě, podobně jako já, ocení co jste už dokázal. Nejspíš Vás pošle i na neurologická vyšetření, aby bylo možné zjistit případné somatické příčiny potíží. Po důkladném vyšetření a stanovení diagnózy (můžete se dozvědět i to, že jste zdravý) Vám zkušený lékař - odborník navrhne vhodnou a účinnou terapii, bude na Vás, jestli se aktivně zapojíte, případně Vám předepíše léky, které byste souběžně s terapií užíval. Seznámí Vás i se způsoby a technikami, jak lze mozek procvičovat - trénovat, a jak zlepšit jeho fungování. Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rád Vám kontakty na služby, zařízení a vhodné lékaře v dosahu pošlu. Jak je můžete vyhledat sám se dozvíte na stránkách naší poradny pod odkazem Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, doporučuji Vám kontaktovat a navštívit pracovníky specializovaných ambulantních služeb CADAS, organizace Sananim, která provozuje i tuto internetovou poradnu:
Specializované ambulantní služby CADAS Sananim
Spálená 12
110 00 Praha 1
nedaleko stanice metra B Národní třída;
1. patro budovy Studentského zdravotního ústavu - mapa
Telefon: +420 222 924 245
GSM: +420 603 831 815
E-mail: cadas@sananim.cz
Web:http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Myslím, že se nemáte čeho bát. Budu rád, se ozvete a dáte vědět, jak se situace vyvíjí, jak si stojíte, a jestli Vám byla odpověď užitečná. Přeji Vám, abyste byl co nejdříve zdráv a vesel.
Krásné, radostné a požehnané Vánoce,
Amrit Sen.