metabolity THC
narma
Prosím pěkně, přecetla jsem již na internetu o THC o metabolitech o jejich aktivitě a neaktivitě,
ovlivnění uživtele prý způsobují aktivní metabolity nikde vsak není rozdělení. K dyž hovořím o 9THC - jedná se o aktivní metabolit? nebo se tato kyselina dá teprve rozdělit na ty aktivní a neaktivní metabolity?
Děkuji

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Vážená paní,
děkujeme za Váš dotaz.
Pokud budeme mluvit o kannabinoidech obecně, pak jich existuje velmi velké množství (až stovky). Jedním z hlavních psychoaktivních kannabinoidů je Δ9-tetrahydrocannabinol (THC), podobně jako některé další (až desítky).
Jak správně píšete, ovlivnění způsobují aktivní látky. Pokud tedy budete hovořit o Δ9-tetrahydrocannabinolu (THC), jedná se o aktivní látku, která v organizmu podléhá metabolizmu. THC je chemicky (kromě jiných možných zařazení) alkohol - ovšem ne ve smyslu alkoholů jako je např. ethanol - a až při průchodu organizmem se metabolizuje (kromě dalších) na neaktivní kyselinu.
Stačí Vám taková odpověď? Pokud byste potřebovala nějak dále osvětlit tuto problematiku, prosím, neváhejte podat další dotaz.
S pozdravem
Zbyněk Oktábec