trava
koumak77
Dobrý den, chci se zeptat na názor. S priateľom som sa zoznámila v Brne na konci mojoho studia, mali sme krásny vztah, ale kedze som ukoncila skolu a bola bez prace, vratila som sa na Slovensko a mali sme vztah na dialku. Volal ma k sebe byvat, aby som zostala s nim v CR, ale po dvojmesacnom vzathu som na to este nebola pripravena. Bavili sme sa o všetkom možnom a kedze moj brat je narkoman poznal moj nazor na drogy aj na travu. Ja som mu povedala, že parkrat za zivot som hulila a ked sa niekto zhuli v lete na stanovacke s kamosmi pride mi to normalne, ale nevhapem ako moze niekto hulit kazdy den ci pravidelne. POvedal, že on si občas dá. Pochopila osm to tak, že príležitostne, nikdy som hulit nevidela, tak som nemala dovod mu neveriť. Zlom nastal, ked som otehotnela a prestahovala sa k nemu. pol roka som bola na rizikovom tehotenstve a tak som tu u neho doma zacala upratovat a pripravovat byt na prichod babatka, stale som však chodila dost casto na Slovensko a tak tu byval casto aj sam, tesila som sa z toho, ze sa postupne ucime spolu zit a ze ma teda aj on priestor a cas, aby sa na nas spolocny zivot pripravil. Prvykrat som nasla travu a povedal, že je to bratove, druhýkrát som našla fajku povedal, že to tu nechal kamos a takto sa to stalo este párkrat. Prišlo mi to zrazu divne, že aka strasna nahoda, že tu stale nieco nachadzam, zacala som ho spehovat, citat mu SMS, hrabat sa vo veciach atd. Presne ako sme to robili s bratom, ked sme chceli zistit pravdu. Zacali okolo travy caste hadky. Presne som vedela, kde ma co schovane a akonahle vytiahol paty z domu skontrolovala som miesta a ked som zistila ze fajka chyba bolo mi to jasne. On (38) je rozvedeny a ma z predosleho vztahu dve deti, v lete sme boli na chate, jeho dcera doniesla ukazat frajera a on niekam odbehol a ked sa vratil bol zhuleny. Strasne sme sa vtedy pohadali ale kedze som bola tehotna nechala som to tak, nechcela som sa zbytocne stresovat kvoli babatku. On pracuje ako zivnostnik a ma volnu pracovnu dobu a je vo svojej dielni. Fajky vo vacku som nachadzala dost casto a raz a vratil z dielne dal mi pusu a citila som travu, ked isiel na zachod, kukla som mu od monterok a zase som tam nasla skleneneku a travu, tak som mu to schovala a nic som nevravela ked to zistil strasne sa rozculil a zse sme sa pohadali. Nedavno zacali \"sklizet urodu\", pestuju si to sami, tvrdil ze je to bratove ale uz mi to prislo divne ako sa mu o to s laskou a vysokym zaujmom stara, nakoniec sa teda priznal ze to maju spolu. Maly sa narodil a on vtedy pracoval doma, ale akonahle som s malym niekam vypadla a vratili sme sa citila som ustnu vodu (ktoru inak vobec nepouziva). Nechcela som sa hadat, hlavne ked som nemala dokazy. Viem si predstavit akoby reagoval, no ale raz bol na balkone fajcit cigaretú, ja som bola s malym v obyvacke a mala som ho na rukach a akonahle otvoril dvere utekal do kupelne a umyl si ruky a vyplachol usta. Tak sme sa zase strasne pohadali a padla dohoda, ze doma nebude zaidna trava, ze doma hulit nebude a ze ani nebude domov chodit zhuleny. Chvilu bol pokoj, ale nedavno si prenajal u nas v panelaku dolu taku miestnost, aby nemusel chodit stale do dielne. Takze jeho pracovny tyzden vyzera tak ze bud zmizne na cely den do dielne alebo je doma ale vzdy tak na dve hodiny chodi dolu alebo beha po zakaznikoch a to je tiez cely den prec. Okrem toho boli este hadky, ze chodi casto do hospody, chodieva aj tak, že si ide kupit vecer cigarety a ze sa teda zastavi na jedno pivo a pride o dve hodiny. Tak sme sa stale len hadali a hadali a nakoniec prisiel jeden vecer ozraty a vo vrecku mal fajku a chytili ho v noci strasne krce. Ja som mu na druhy den povedala dost, že bude do hospody chodit iba dvakrat do tyzdna a viac tolerovat nebudem, odvtedy to dodrziava a myslel si ze budem spokojna. Jeho argumenty na travu su, ze ho to ukludnuje, že mu to robi dobre. Ked som mu vycitala, že preco ma klamal ze nehuli travu, ze ako mi mohol takuto zasadnu vec zatajit, raz povedal ze vtedy nehulil, raz povedal ze mi to vravel a raz mi povedal:\"Asi si ma malo vsimala, lebo som hulil.\" Je pravda, že keby som nenasla fajky a travu tak by som to asi nevedela, pretože z prace chodi niekedy unaveny a nahnevany, pretože chodi na pivo a ked dojde tak neviem ci je to alkohol ci trava. Tvrdil mi, že ked sa zhuli je to akoby si dal dva panaky a ze za hodinu to z neho vyprcha a tvrdil mi ze to obmedzil a ked som sa pytala ako casto huli tak nechcel povedat, ale nakoniec povedal ze dvakrat do tyzdna, ale ja mu neverim. On normalne funguje, chodi do prace, zaraba, malemu sa venuje, ked sa nehadame je na mna mily, aj ked pride z hospody je na mna mily, je to taky pohodovy clovek, malokedy ho nieco vyvedie z miery. Inak co som si citala negativne dosledky travy tak obcas je nervozny, zabuda, obcas je lenivy atd, ale preboha ved to kazdy clovek. No problem je to ze vsetky taketo veci a napriklad aj veci co som na nom milovala pripisujem trave. Napriklad taku tu jeho pohodu teraz pripisujem tomu ze huli travu, jeho taku milu zabudlivost pripsiujem tiez trave. Este som z neho vytiahla ze hulil aj v minulom manzelstve, ze mu zena urobila strasne peklo zo zivota a tak na dva roky prestal, ale ked videl ze sa to nelepsi z jej strany tak zase zacal. Na to som mu vycitla, ze vidis ja sa snazim s tebou milo a tolerantne ,ze mi to nepride fer, ze ona na teba vrieskala a vyhrazala sa ti ze ta znici a ty prestanes a ja ta tu prosim a neprestanes. Takze ked si to cele pozliepam huli asi uz niekolko rokov. Mame trojmsacneho syna, ale ja zacinam byt uplne nepricetna cele dni rozmyslam nad tou travou. Najprv si poviem ze mu to budem tolerovat, ale proste to sa neda, za dve hodiny ma nieco napadne a som zase nahnevana, akonahle vytiahne paty z domu rozmyslam ci niekde huli. Strasne ma stresuje, ze neviem kde je pravda, povedal sice ze dvakrat do tyzdna, ale to vobec nemusi byt pravda a tak patram a patram. Aj ked sa snazim stale mam nejake ustipacne poznamky, napriklad vcera. Odisiel rano za kamaratom robit mu podlahu, zistila som ze je prec jedna fajka a tak som cely den nad tym premyslala a nakoniec som sa rozhodla, že mu nič vraviet nebudem, že nebudem zase vyvolavat zbytocnu hadku, ale nakoniec mi to nedalo a vybafla som na neho ze viem za hulil, na to sa ohradil ze ci som normalna ze urcite ne a vynadal mi, že co je toto za zivot, ze on sa vrati vecer z prace a musi pocuvat taketo obvinenia. Najhorsie je ze uz sa pocuvat nemozem ani ja sama, stale dokola to iste. Mam pocit ze cim viac to budem riesit tak sa mu nakoniec sprotivim a ne ze ja odidem od neho kvoli trave ale on odo mna kvboli tomu ze ho stale buzerujem. Mám strašný strach, ze aj ked to na nom nie je teraz poznat, že za pár rokov sa to prejaví a ja si budem, trieskat hlavu, že som mala odist skor. Poradte mi prosim. Ďakujem

Odpověděl: Kateřina Mladá
Dobrý den,
po pečlivém přečtení Vašeho popisu celé situace, i s ohledem na to, že máte malé miminko, je pro mne naprosto pochopitelné, že se partnerovým užíváním marihuany neustále zaobíráte a že máte strach o jeho i společnou budoucnost.
Ráda bych Vám napsala konkrétní rady, kterými byste se mohla řídit a vše by se začalo obracet k lepšímu, ale myslím, že v celé situaci hraje roli více faktorů, které se týkají partnerova užívání marihuany, ale do jisté míry stojí také samostatně - mám na mysli například důvěru, empatii z partnerovi strany, dodržování dohod atd. A na otázky, ve kterých tyto faktory hrají důležitou roli, se jednoznačné a univerzální odpovědi nacházejí velmi těžko.
Z toho, co popisujete, jste se snažila vše několikrát různými rozhovory a dohodami prozatím bezúšpěně řešit. Přišlo by mi vhodné tento cyklus rozhovorů, které jsou bezvýsledné, přerušit a pokusit se vše řešit jinak. Jak jsem již naznačila, vnímám celou situaci jako partnerský problém, ve kterém hraje partnerovo užívání marihuany významnou roli, ale jsou v ní důležité i i jiné, již zmíněné, faktory. Doporučila bych Vám proto vyhledat s partnerem poradnu, kam byste mohli přijít společně a jako pár nastalé konflikty v partnerství řešit.
Věřím že společně a s podporou zvenčí se Vám podaří najít takové odpovědi, se kterými budete spokojená. Pokud byste potřebovala pomoci s vyhledáním vhodného kontaktu, napište prosím, odkud jste.
S pozdravem,
Kateřina