Kokain 2
Dona
Děkuji za odpověď Amrite.
Upřesním svůj dotaz. Přítele znám poměrně krátce a pouze takto.
Vztah funguje špatně kvůli nestálosti jeho nálad a nespolehlivosti.
Pozoruji na něm vámi uváděné příznaky:
výrazná živost a gestikulace
upovídanost, někdy ztiší hlas a drmolí tak, že mu nerozumím
málo spí a téměř nejí
při sexu je velmi citlivý a vydrží se dlouhé hodiny mazlit
Nejvíc mě ničí jeho výrazné změny nálad a nestálý postoj ke mě. Jednu chvíli beze mě nemůže být a pak se dlouho neozve.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Dano, zdravím Vás.
Vaše poděkování mě těší... Projevy, které vnímáte mohou skutečně nasvědčovat tomu, že přítel užívá kokain, nebo pervitin. Oboje jsou sice stimulanty, ale jejich účinky jsou v mnoha ohledech odlišné. Pervitin zpravidla učinkuje déle, atd., Také jejich cena se liší, kokain je výrazně dražší. Odpusťe, ale teď úplně nerozumím tomu, na co se ptáte. Zkouším porozumět, možná si v tuto chvíli nejste jistá, na co byste se měla ptát, ale necítíte se v situaci dobře. Mohlo by Vám pomoci promluvit s odborníkem osobně. Doporučuji Vám telefonicky kontaktovat pracovníky některého zařízení, nebo služby, zabývající se drogovou problematikou ve Vašem dosahu a domluvit si termín schůzky. Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Při osobním pohovoru po podrobnějším seznámení se situací Vám zkušený odborník navrhne konkrétní kroky, které můžete podniknout, abyste se cítila lépe, pomůže Vám najít cestu a způsob, jak se k situaci postavit, a jak ji řešit. Poradí Vám, jak s přítelem komunikovat, zároveň jakých chyb se vyvarovat. Příteli je nejspíš v tuto dobu lépe, než Vám, takže nedokážu odhadnout, jestli vůbec bude nakloněn tomu cokoli měnit. Pracovník služby Vás také seznámí s možnostmi, jak se lze pokusit příteli pomoci v motivaci k pozitivním změnám. Bez jeho motivace, rozhodnutí a aktivity jsou ale šance na změnu mizivé. Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rád Vám kontakt na poradnu, k-centrum, ambulantní, nebo jinou vhodnou službu pošlu. Jak najdete kontakty na většinu zařízení a služeb v ČR, které se zabývají drogovou problematikou, se dozvíte na stránkách naší poradny v odkazu Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Držím palce, ať je brzy lépe. Budu rád, když se ozvete.
Přeji požehnaný Advent,
Amrit Sen.