Hepatitis C
Foxy Lady
Velmi Vás zdravím. Ráda bych získala podrobnější informace o hepatitis C, kterou jsem se nakazila pravděpodobně v listopadu 2001. Čtyři měsíce poté jsem nastoupila léčbu Interferonem alfa (Roferon) a Ribavirinem. Moje jaterní testy se opět dostaly do normálu. Nyní však nastal problém. Moje tělo léčbu nepřijalo a virus HCV se opět objevil. Jedná se o tzv. breakthrough fenomén. Léčba je tedy přerušena. Za měsíc bude zahájena léčba pegylovaným interferonem a tribavirinem. Zajímalo by mne, jakou mám naději na úzdravu. Nemám ani představu, jestli je tato nemoc vůbec léčitelná a jaká je úmrtnost.

Odpověděl: Martin Hulík
Dávat vám konkrétní informace o prognóze vaší nemoci a vašem stavu není touto cestou možné. Myslím, že by bylo nejvhodnější se na všechno podrobně vyptat lékaře, který vás má v péči, ví toho o vašem zdravotním stavu nejvíc. Jisté je, že chronická hepatitida C je ve slušném procentu úspěšně léčitelná, zvlášť když budete dodržovat všechna doporučení stran životosprávy. Pokud byste s informacemi od vašeho lékaře nebyla spokojená, znovu napište a my vám někoho doporučíme.
Zatím si pořiďte knihu VIROVÉ HEPATITIDY - Prevence, diagnostika a léčba od dr. Krekulové a dr, Řeháka (vyšlo v nakl. Triton v r. 2002 - 2. vydání). Je moc pěkně zpracovaná, dostatečně podrobná i přehledná.
Zatím se mějte hezky a přeji úspěšnou léčbu!