léčba
Melisa
Děkuji Vám za odpověď ze dne 21.11.
Dne 25.11. jsem psala dotaz (rubrika pro rodiče) a dodnes mi nikdo neodpověděl. Nevadí. Po týdenním pocitu zoufalství a bezmoci, hledání a volání po celé ČR jsme oba s mužem onemocněli. Ale důležité je, že syn souhlasil s léčbou a hledáme místo v léčebně, nebo komunitě. Všude je zrovna plno, takže termíny jsou za měsíc, dva.....
Velmi dobře mi vše vysvětlily a pomohly 2 ženy přímo z léčebny kam jsem volala. Volala jsem do všech nemocnic a léčeben i komunit.Ve většině byli ochotní a citliví.
Netušila jsem, že dostat se na léčbu není až tak jednoduché a rychlé.
věřím, že vše dobře dopadne.
Mel.

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
děkuji za zpětnou vazbu, je fajn, že jste se znovu ozvala. Jsem i moc ráda, že jste se setkala se vstřícným přístupem a získala tak i pro sebe trochu podpory.
Velmi dobrá zpráva je, že syn souhlasí s léčbou, vnímám to jako velký posun orpoti stavu, který jste popisovala v minulém dotazu. Jistě je za tím i velký kus Vaší práce. Termíny nástupu, které zmiňujete, se teď mohou zdát nekonečně daleko, nicméně klienti z léčby často vypadávají a nástup Vašeho syna se tak může uskutečnit i mnohem dříve než za měsíc až dva (do léčebny se většinou daří dostat v průměru za 14 dní). Čekací doby (kromě reálně plných kapacit v léčebných zařízeních) dobře slouží i k porovnání si motivace k léčbě. Těžiště léčby závislostí spočívá v psychoterapii a pro tu je alespoň malá spolupráce klienta nezbytná.
Přeji Vám, aby se situace vyvíjela co nejlépe a syn nastoupil do léčby. Kdybyste se potřebovala na cokoliv doptat, určitě ještě napište.
Vilma Šilarová
p. s.: úplně nerozumím, zda Váš dotaz z 25. 11. byl směřován také k nám na Drogovou poradnu či do Poradny pro rodiče? Našla jsem dva Vaše dotazy - oba z 21. 11. a oba jsem odpovídala, z 25. 11. tu nic od Vás nevidím.