Marihuana
Anonym
Dobrý den, moje kamarádka sklouzla po cestě a začala užívat drogy např.: alkohol(dokonce jednou skončila i v nemocnici), marihuana, vodní dýmka,...
Nechce si nechat poradit, ale je to moje nejlepší kamarádka, nechci jí v tom nechat. Poráďte prosím.

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
děkuji za dotaz a důvěru. Je od Vás hezké, že chcete kamarádce pomoct, nicméně možností, co byste pro ni mohla udělat, není mnoho. Zmiňujete, že si nechce nechat poradit, usuzuji tedy, že zatím nemá moc zájem svou situaci změnit. Sama toho moc nezmůžete, nejlepší by bylo, pokud byste kamarádce předala kontakty na odborná zařízení, kam by se mohla obrátit pro radu a pomoc (lze i anonymně). Když mi napíšete, odkud jste (stačí větší město v okolí), ráda Vám zašlu informace o službách, které ve Vašem regionu působí. Vy sama můžete kamarádce vyjádřit podporu a vymezit se vůči zneužívání alkoholu a drog, dále záleží již na kamarádce, jak se k situaci postaví.
Mějte se fajn, a pokud byste měla zájem o zmíněné kotakty, ještě se ozvěte.
Vilma Šilarová