pervitin zavislost
nop
Dobrý den .
chci se zeptat pervitin uživam caa 2 roky ale Tim stylem ze když nechci nedám si nevyhledávam ho nic stykam se z lidmi kteří ho užívaji cca 10 let ale jen nosem nikomu to nenutí nic .. když si dam cca jednou AZ 3krat za 2 měsíce jsem závisli ?? (Sfoknu AZ 1gram ) zadne změny nepociťuji jen jsem zhubnul ale za to jsem rad tedy se na ME holky jen lepi jsem z bohate rodiny ale pracuji a bydlíme sám dal od tich kamarádů ale pokaždé když přijedu tak se s jedu .. je mi 20let měřit 197 mam 85kg 2 školy jsem udělal a mam bezva práci ale pociťují agresi a nerad když mi někdo něco říkal co mám dělat..

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
S drogami je to vždy dost ,,ošemetné" a nikdy nejde nikomu zaručit, jak brzy návyk přijde. Na látku pervitin se psychický návyk vytvoří velmi snadno a rychle (i Vy sám uvádíte: ,,Vždy když přijedu, sjedu se". Chápu, že Vás asi zájem žen těší, ale myslím, že zaujmout a zhubnout může člověk i jinak a to mnohem zdravěji. Ostatně pokud budete v konzumacích pokračovat, může se to zvrtnout úplně někam jinam a pak už to rozhodně není zábavné a ani ohromující.
Zde vám kopíruju kritéria závislosti dle Mezinárodní klasifikace nemocí (MKN):
MKN říká, že při závislosti má pro jedince užívání nějaké látky přednost před jiným jednáním, kterého si dříve cenil více. Jako centrální charakteristiku onemocnění označuje touhu (často silnou a přemáhající) užívat psychoaktivní látku. Touhu užívat drogy si jedinec uvědomuje (i když ji nemusí přiznávat) a snaží se často užívání kontrolovat nebo i zastavit. Obyčejně však neúspěšně.
Pro diagnózu závislosti je potřeba, aby byly v posledních 12 měsících přítomny alespoň tři z následujícího seznamu příznaků:
* silná touha a nutkání užívat látku
* potíže v kontrole užívání látky
* užívání látky k odstranění tělesných odvykacích příznaků
* průkaz tolerance (potřeba vyšších dávek drogy k dosažení očekávaného stavu)
* zanedbávání jiných zájmů a potěšení než užívání drogy
* pokračování užívání i přes jasný důkaz škodlivých následků užívání (depresivní stavy, nákaza virovou       žloutenkou při injekční aplikaci, cirhóza jater při užívání alkoholu apod.)
Zkuste se na to podívat a upřímně si odpovědět, zda tyto kritéria splňujete. Pokud zatím ne, rozhodně bych to nebrala, jako skutečnost, která by Vás měla uklidnit. Spíše se pokuste zamyslet nad tím, zda riskování psychického a fyzického zdraví, případný sociální propad, vytvoření závislosti, pokud v ní ještě nejste a plno dalších potíží, které se ke konzumaci drog obecně, potažmo závislosti váží, zda Vám za to stojí...
V případě dalších doplňujících dotazů, klidně napište kdykoliv znovu. Pokud byste si chtěl o Vašem užívání a agresivních stavech, které jste zmínil, s někým osobně pohovořit, rádi Vám poskytneme vhodné kontakty (postačí napsat jaká města, by připadala v úvahu).
Mějte se zatím hezky a buďte opatrný.
S pozdravem MK