Hypersexualita po pervitinu
Jana
Prosim pomoct. Můj manžel to chce po mě minimálně 3X deně někdy i 6X, nebo 7X. Ani se nelíbá,nemazlí... Jen mi vyhrne sukni, zezadu zasune a přiráží dokut se neudělá. Klině i při vaření, nebo luxování. Nebo ho chce aspoň vykouřit. Mám ho ráda a nechci ho opustit, ale už si připadám jako prostitutka.

Odpověděl: Amrit Sen
Jano, zdravím Vás.
Děkuji za důvěru, chápu, že se musíte cítit hrozně. U některých mužů pervitin skutečně zvyšuje sexuální apetit, zároveň ale obrušuje city, takže se jejich milování může měnit v tělocvik bez potřeby jejich sdílení a projevů. Některým mužům, kteří mají z různých důvodů předpoklady k psychickým poruchám sexuálního typu, které by za jejich života bez drog nemusely vybočit ze škatulek toho, co naše současná společnost ještě považuje za akceptovatelné, se může stát, že u nich rozvinou poruchy a úchylky, které se mohou stát překážkou pro partnerský vztah. Není mi jasné, jestli je manželův chladný hyperapetit tím jediným, co Vám ve vztahu vadí. Nezlobte se, nepíšete, jestli rovněž pervitin užíváte, či ne, což by mohla být důležitá okolnost při volbě mých dalších doporučení. Píšete, že manžela nechcete opustit. Obávám se, že oddělit řešení partnerských vztahů, na kterých se podepisuje pervitin, tedy řešení užívání drog od intimních problémů prostě nepůjde. Doporučuji Vám tedy co nejdříve vyhledat odbornou pomoc, domluvit si nejlépe telefonicky předem termín schůzky s pracovníkem některého zařízení, které se zabývá drogovou problematikou ve Vašem dosahu. Služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Zajít a domluvit se můžete do kontaktního centra, poradny, nebo některé další služby i rovnou, v provozních hodinách. Nepíšete ani, jestli o tom, jak se cítíte a co prožíváte, s manželem mluvíte, a jak situaci vnímá on, jak reaguje. Pokud by byl nakloněn tomu o manželském soužití mluvit s odborníkem, bylo by ideální, kdybyste oba co nejotevřeněji konzultovali situaci se zkušeným adiktologem a lékařem - psychiatrem v jedné osobě. Společně i každý zvlášť.
Odbornou pomoc kontaktujte v každém případě, tedy i pokud manžel nebude spolupráci nakloněn.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na zařízení, služby a odborníky ve Vašem okolí pošleme. Jak je můžete vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny pod odkazem Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla naše odpověď užitečná. Držím palce, ať život nabere radostnější směr,
pohodové Vánoce.
Amrit Sen.