Pomoc
Šmoulinka
Dobrý den potřebovala bych se poradit můj přítel uz dlouho užívá pervitin nepřijde mi ze na tom není nějak extra špatně dokonce bez toho i vydrží cca (týden,14dní)možná i dýl vždy záleží na tom kdy se spoji se svými kamarády!ale problém je i v tom ze dokáže na týden až 14.dni odjed nikomu se neozyva,nebere telefon,nechodí do prace jak kdyby mu bylo vše jedno!!!nema žádnou zodpovědnost a kdyz se mu snažíme vysvětlit ze se to nedělá a neni to správně tak nám buď vynada nebo mu to jde jedním uchem tam a druhým ven!!!nedokaze uznat ani svou chybu!poradte mi prosím jak na něho jak mu pomoct???dekuji moc za odpověď

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
děkuji za dotaz a důvěru. Píšete, že chcete pomoct příteli, ale nikde nezmiňujete, že on o pomoc stojí. Naopak čtu, že se chová na pervitinu nezodpovědně, nebere i 14 dní telefon a následně Vám ještě vynadá. Je mi jasné, že celá situace je složitější a já mohu usuzovat jen z velmi krátkého textu, který jste napsala. Nicméně se mi zdá, že pomoc a podporu byste potřebovala především Vy. To, že se partner na týden až dva vytratí a nekomunikuje, není chování, které by patřilo do zdravého partnerského vztahu. Musí být pro Vás velmi obtížné tyto výkyvy - týden funguje, pak na týden zmizí - balancovat. Je dobře, že se snažíte alespoň vyjadřovat svoji nespokojenost a ukazovat příteli, že překračuje únosné hranice.
Pokud byste měla zájem a zaslala mi místo Vašeho bydliště (stačí větší město v okolí), poslala bych Vám kontakty na odborná zařízení, kde se věnují rodičům a partnerům uživatelů drog. Tam byste se mohla i poradit, jak přítele případně motivovat ke změně životního stylu. Jestliže tento stav trvá již delší dobu, je pramalá naděje, že se sám od sebe začne zlepšovat. Problémy se naopak časem budou prohlubovat a byla by škoda, kdybyste vynakládala tolik energie do vysvětlování a nápravy něčeho, co nemáte sama moc šanci ovlivnit.
Mějte se fajn a ozvěte se, kdybyste měla zájem o kontakty na odborníky, nebo se potřebovala na cokoliv doptat.
Vilma Šilarová