absces
tinka
dobrý deň. asi pred týždňom sa mi pri aplikacii oxycontinu spravila na predlaktí hrčka, samotný vpich sa zdal v poriadku, hrčka sa objavila až po pár hodinách. je vnútri pod kožou, nahmatateľná aj viditeľná, ale na povrchu nevidno nič, ani začervenanie (dnes už trošku sčervenela).. bola dosť bolestivá na dotyk aj na každý pohyb, ale posledné dva dni už takmer nebolí. znervózňuje ma však tá veľkosť - teraz má hádam aj 4cm. mávala som predtým hrčky, ktoré do pár dní zmizli samé, takže som ani tejto spočiatku nevenovala pozornosť, žiadna však nebola taká veľká a nemiznúca. natierala som si to spočiatku heparoidom, framykoinom, propolisovou a skorocelovou masťou - pred dvoma dňami sa zdalo že sa zmenšuje a zmizne aj sama, potom mi na to poradili višňák tak som si to natrela ním, ale po ňom sa mi hrča ešte zváčšila, sčervenela a začala tak nejako pulzujúco pobolievať (odvtedy som si višnák nedávala a nebolí). teda chápem že táto reakcia bola asi správna, že višňák napomohol k vyhnisaniu a preto sa to zväčšilo, ale neviem, mám pokračovať v natieraní a čakať kým to praskne von? (zatiaľ vôbec nevyzerá že by mal hnis kade vyjsť..) nie je už žiadna nádej že to proste zmizne bez vyhnisania ako tie predtým? k chirurgovi sa strašne bojím ísť, to je pre mňa fakt už posledná alternatíva keď zlyhá všetko ostatné.. pozerala som si na internete videá z toho vyrezávania a drenáže, to nedám. plus tá obrovská diera do mäsa čo po narezaní ostáva.. to už asi nezmizne nikdy, však? mimochodom, koľko sa to vlastne zvykne hojiť po takom zákroku, a koľko po samovoľnom vyhnisaní?
ďakujem za odpoveď.

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý deň,
popisujete častú komplikáciu, ktorá postihuje injekčných užívateľov drog. Je možné, že ste si pri vpichovaní dávky do žily pustila kúsok dávky i mimo žilu, pod kožu a z tohto dôvodu sa Vám tam začala tvoriť hrčka. Druhým dôvodom, ktorý sa mi zdá byť podľa Vášho popisu viac pravdepodobný (hrčka sa objavila až po niekoľkých hodinách) je, že ste si do tela zaviedla pri aplikácii nejakú nečistotu a v súčasnosti sa Vám na ruke vytvoril absces.
Štandardným postupom, ktorý odporúčame klientom je skúsiť si postihnuté miesto niekoľko dní mazať heparoidom. Pokiaľ sa príznaky nezlepšia do týždňa, prípadne sa ešte zhoršia tak uvažujeme nad iným riešením. Popisujete, že hrčka sa začala pri užívaní heparoidu zmenšovať, čo možno chápať ako dobré znamenie. Hojenie sa zhoršilo až keď ste použila Višňovského balzam. Príznaky ktoré popisujete na to presne sedia, pretože táto masť má za účel vytiahnuť hnis z abscesu von. Pokiaľ ste už nepokračovala v užívaní Višňovského balzamu, tak skúste ešte niekoľko dní užívať heparoid. V prípade, že sa hrčka nebude zmenšovať, prípadne sa Vám bude rozširovať i do ďalších častí ruky (môže sa to prejaviť ako začervenanie predlaktia), tak neváhajte a navštívte chirurgiu. Nevyliečený absces totiž môže prerásť až do flegmóny, ktorá Vás ohrozuje tým, že môžete prísť o končatinu a v extrémnych prípadoch aj o život.
Budem rád, keď napíšete za pár dní ako ste dopadla.
Zatiaľ sa majte dobre.
Miroslav Giljan