sny
nejistota
dobrý den,jsem bývalá uživatelka už tři roky abstinuji ale vrací se mi drogové sny dost živé a dost v nich hrají roli lidé kterými se denně obklopuji,i přesto že jsou to lidé nezávadový. ale asi to souvisí s mou nejistotou ve vztazích jako takových,v mém problému někomu věřit. můžete mi poradit co mám dělat prosím?Je to pro mě dost nepříjemné,budím se úplně zpocená a pak nad tím i několik dní přemýšlím a je mi z toho psychicky zle.Předem moc děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Vážím si důvěry, se kterou se na nás obracíte, dobře, že píšete. Máte můj obdiv a respekt, za to, co jste dokázala, a že stále abstinujete. Drogové sny, často i velmi zběsilé, nejsou ničím vzácným ani u abstinujících, kteří se drží i daleko delší dobu než Vy. Po takové době podobné sny nemusí zdaleka znamenat, že má člověk chuť na drogy, ale spíš signalizují tlak, který člověk prožívá, nebo nedávno prožíval. Většinou s odstupem času četnost ubývá a sny se postupně vytrácí, ale každý člověk je různě nastavený originál, takže nelze paušalizovat. S jistotou lze říci, že se mohou vrátit, nebo vracet kdykoli, zejména v náročnějších obdobích, ke kterým může patřit i nějaký druh kontaktu, nebo blízkost drogy, není to ale zdaleka podmínkou výskytu podobných snů. Tak to může být až do konce života, není to ale znamení, že by se měl člověk kácet. Píšete o nedůvěře a nejistotách ve vztazích. Nepíšete, jestli jste dokázala abstinovat sama, nebo jestli jste absolvovala nějakou formu léčby a doléčování. Pak byste nejspíš lépe věděla, jak s podobnými sny, respektive s životními situacemi ve kterých se sny objevují, nakládat. Doporučuji Vám vyhledat odbornou pomoc, svoji celkovou situaci konzultovat, případně se zapojit do některé z růstových skupin, kde se už zdaleka neřeší abstinence, ale kudy se ubírat jak jít svou cestou, šťastně a spokojeně žít. Pokud napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na vhodného terapeuta, psychologa, psychiatra, skupinu, službu, nebo zařízení, pošlu.
Budu rád, když dáte vědět, jak si stojíte, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám vše dobré, ať je brzy lépe,
šťastné Vánoce,
Amrit Sen.