HIV
Zlatovláska
Dobrý den,
Prosím o radu – před necelými 2 měsíci, jsem měla nechráněný styk (vícekrát, přerušovaný, vč. Orálního sexu) s člověkem, který bral dříve nitrožilně drogy. Dozvěděla jsem se to pozdě, ihned jsem se ptala, jestli je zdravý. Prý byl od té doby několikrát na krvi. Nevím, jestli se jednalo přímo o testy na pohlavně přenosné choroby, ale byl – prý je zdráv. Nyní mám nového partnera, se kterým sice používám kondom, ale často ho nasazujeme až v průběhu styku, navíc jsme již provozovali orální sex (oba). Asi před měsícem jsem se několik dní hodně potila v noci a před několika dny jsem měla hodně zduřelé uzliny na krku (nyní už mně). Mám trochu kašel a rýmu, to ale přisuzuji spíše zimě (jako každoročně). Průjem mám, ale již delší dobu. Teplota se neobjevila, tu mívám zřídka, i když jsem nemocná. Jaká je možnost, že jsem nemocná? – a především, jak velká je šance, že se nakazil stávající partner???? Co přesně mám teď dělat?? Jak se k tomu stavět??? Jak nejlépe ochránit stávajícího partnera?????? (sexuální abstinence je samozřejmostí)..
Mnohokrát děkuji….

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Naše poradna je zaměřena především na problematiku závislostí. I přesto, že přenos chorob s tímto také velmi úzce souvisí, doporučila bych Vám podívat se na stánky české společnosti AIDS pomoc:
www.aids-pomoc.cz Otevřít odkaz v novém okně, kde je plno informací.
Zde je také k dispozici on-line poradna:  http://www.hiv-prevence.cz/on-line-vseobecna-poradna.html
Nebo můžete využít bezplatnou telefonickou linku 800 800 980, která je k dispozici NON-STOP.
Pokud jste z Prahy, na tomto kontaktu lze provést bezplatné a anonymní testování (pokud uznáte, že je to třeba).
Dům Světla
Malého 3/282
Praha 8 - Karlín
Tel : 224 814 284
Email : info@aids-pomoc.cz
Třeba jsou Vaše obavy naprosto zbytečné. Ať vše dobře dopadne a ať se Vám daří.
S pozdravem MK