nadýchání látek
Tomáš
Dobrý den,
užívám 1x denně ráno Citalec kvůli úzkostným stavům a včera jsem byl na jedné oslavě,kde jsem si dal 5 piv (piju velmi málo a výjimečně,vím že na Citalec se to nemá přehánět). Na oslavě poté ale probíhala zábava ve formě dýchání helia ze zábavných balonků a také kouření marihuany. I když jsem aktivně nic neužíval,tak jsem se trochu marihuany i helia nadýchal,protože akce byla v malé hospůdce. Může být tato kombinace Citalecu,piva a marihuany s héliem (tyto 2 látky pouze pasivně) nějak nebepečná? Nehrozí třeba nějaké poškození mozku? Žádné problémy po včerejšku nemám,ale mám takové výčitky,že jsem na tu oslavu vůbec šel.A o héliu toho moc nevím,i když se to prodává jako zábavná věc a je to volně dostupné,není to nebezpečné?
Předem moc děkuji za odpověď. Tomáš.

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
nejdůležitější v této chvíli je, že nepociťujete žádné negativní následky. Dalo by se uvažovat o tom, že člověk jako pasivní kuřák marihuany by mohl do svého těla dostat takové množství, které by mohlo mít vliv na jeho psychiku. Muselo by se ale jednat o skutečně hodně zakouřenou místnost. Vy sám jste účinky marihuany na sobě nepociťoval, takže k tomu nejspíš nedošlo.
Vdechování helia patří k oblíbeným zábavám na večírcích, ale také není bez rizika. Při této aktivitě (hlavně při vdechování přímo z heliové bomby) muže dojít u jedince k nedostatku kyslíku a k rizikům, které jsou s tím spojené (například dýchací potíže, křeče atd.). V situaci, kterou popisujete se nemusíte obávat toho, že byste se Vy sám tímto ohrozil.
Je dobře, že uvažujete nad možnými riziky. Pokud v současné době řešíte pocity úzkosti, tak bych Vám rád doporučil, abyste se do konzumace marihuany nebo i jiných psychoaktivních látek nepouštěl. Je dost pravděpodobné, že by to Vaší psychice neprospělo. Ani alkohol tedy není dobrou variantou, ale pokud se jednalo o jednorázovou kombinaci s léky, které užíváte, a pro příště se nadměrné konzumaci alkoholu vyhnete, tak by to také nemělo mít žádný negativní dopad.
Zatím se mějte dobře.
Miroslav Giljan