Cosemnou
Trochu ERor
Dobry den, mohla by mi lecebna pomoc s mou demotivaci ke vsemu? Nemuzu si ani vycistit zuby, chapetet to. aA nejhoris na tom je , ze ja ted uz vim,co vse bych chtela, chci delat jogu a adrealinovy sporty a s detma, chodit ke konum a na vylety,tak proc nemuzu, proc nemuzu pomalu ani vstat z postele, kdyz vim co chci delat, driv sem si rikala, no co kdyz prestanu fetovat stejen vse propiju. A ted piju i fetuju a nedelam nic, a ani to nedelam poradne- ja neim je vypit vino, dve denne nakej alkoholismus? a navic me zase zacali bavit drogy,vse se posralo, kdyz sem prestala brat subutex, ze dne na den, sesta v lekarne udelal chybu a nevydala mi jej a pak byl vikend a ja uz nechtela zacinat znova protoze sme uz mela zacit za mesic snizovat,myslela sme ze budu za tyden jakztakz ok, tenkrat sem mela plno sili a ambic zrovna sme s ekonecne zvedla po my minuly degradaci,ale od te doby(od zari)me zas zajimaji jen jen drogy,do prace chodim 3 dny a vyseru se na to za dva tydny zas nakej den, jo taky dulezita informace, v ramci detoxikace sem odjela do ciziny, chtela sem najit novy pratele-nefetekay, nasla sem,ale z vysoka sme se na ne ted behem tech 2mesicu vysrala a na vsechno, mela sme uz i usetrenych 30 000, ale vse sem ted prosrala, a ted asi zas nebudu mit kde bydlet,budu muste otravovat kamose jako pred mesicem a ja uz to proste nechci,asi ani oni me,sem prisernaq protivna a vybusna a lina, mam silenej zapal lenosti,pritom mam sny jen nemuzu najit tu spravcnout cestu, potrebovala bych nakyho mentora,co me rano vytahne z postele donutu me si vycistit zuby, najist se a jit a konat, ne sedet a cumet do blba a mit ty veci jen v hlave, moc myslim, malo konam,. i tady mi to uz reklo tolik lidi,so much thinking.. oj ja neim,uz sem si uzila vazne dost, uz si picham skoro 10 let vsechno mozny a ponizene priznavam, ze dokonce i nemozny a navic piju,ale ne moc,jen tak flsasku dve vina denne, ALE ME TO SERE, je to drahy a je mi z toho pak nekdy spatne fyzicky, ale bez toho zase psychicky a ono vastne i s tim, a nejhorsi je ze se rano nekdy i hodiny premlouvam zajit si par metru do obchodu, cetla sem tu ty vase clanky asi mam tu fetackou demotivaci, co s tim mam udelat, lecebny se desim, navratu do cech taky, nesnasim fetaky, nesnasim vlastne lidi celkove, vsichni se jenom pretvarujou a jedou ty svy role, ja to neumim, neumim ani nerict neco,co vim, ze rict nemam , ja musim, umim se jen vymlouvat, kdyz chci duivod vzdy ho najdu,ale neumim jako bych nemela vuli, neumim si ani neprdnout,kldyz si zrovna chci prdnout, jako fakt...sem zas pekne v prdeli a uz byt nechci, chtela bych odjet nekde na srub v divoky prirode s nakym osobnium mentorem, ktery by mne ucil mezigalaktickym vecem a o prirode a rozvijet meho ducha a telo taky samozrejme ale to neim jak udelat, takze neim,nedokazu si predstavit, ze sem dva mesice zamcena v jedny budove navic s dalsima fetakama ou ale ja si nedokazala predstavit tolik veci a deli se, takze jesi myslite taky ze by mi to pomohlo,jako ze me nejde ani tak o to prestat brat drogym,ale zmenit ty veci ve me, a pak nebudu potrebovat brat ty drogy, je to jako cinska medicina, ja potrebuju odtrsanit priciny ne nasledky, jenze protoidrogovy system v cr je korigovan tou normalni medicinou, ktera odstranuje jen nasdledky ne priciny, takze se nasledky stejne zase porad dokola praci...coz se zrejme vyplaci finance nebo to jinak nechapu..ale treba by mi to dalo nakej system a treba by se mi zalibilo byt strizlivsa, myslim ze bych v tom dokazala najit zalibeni, chci ho, todle se mi uz davno nelibi nekdy bych si i prala byt normalni uplne normalni, obycejna a ochocena timdle systemem, ae nejde mi to.. mate pro me nakou radou prosim?

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Vážím si Vaší důvěry a velmi se omlouvám, že jste musela na odpověď čekat. Naše poradna zaznamenává zvýšený počet dotazů, právě v době, kdy s koncem roku vzrůstají nároky na čas všech odpovídajících. Chápu Váš stav, rozumím popisovaným obtížím. Moc rád bych Vás jakkoli podpořil v úmyslu Vaší závislost řešit. To, jak svoji situaci popisujete, věrně odpovídá stavu, kdy už se závislý bez odborné pomoci z kolotoče užívání vymotat nedokáže. Nemělo by nejspíš ani smysl před závislostí někam utíkat a doufat, že změna prostředí a zpřetrhání kontaktů samy o sobě něco dlouhodoběji vyřeší. Na to jste zašla příliš daleko. Nesejde ani tolik na tom, jestli budete dál užívat drogy, nebo pít alkohol, či obojí. Vaše závislost je nejspíš natolik závažná, že bez dlouhodobější léčby sáhnete po čemkoli, co chemicky ovlivňuje psychiku, a budete užívat s největší pravděpodobností až do naprosté sebedestrukce, pokud nezačnete jednat. Začněte třeba menšími, ale účinnými kroky. Takovým krokem může být osobně promluvit s odborníkem. Vašimi neúspěšnými pokusy zbavit se závislosti sama se jen trápíte, navíc si přinášete další zklamání, včetně hořkosti z proher. Každá léčba závislosti není zdaleka jen o tom, aby člověk přestal drogy užívat, a mýlíte se v tom, že se zabývá pouze následky. Součástí léčby je dostat se k příčinám a díky intenzivní terapii, nácviku a získání užitečných dovedností dosáhnout toho, aby se člověk cítil sám dobře jak sám se sebou, tak i s ostatními lidmi. Cílem léčby, jejíž nedílnou součástí je i dlouhodobé doléčování, kdy už člověk žije a funguje "venku", mimo léčebné zařízení, chodí do zaměstnání a bydlí, je, aby dokázal žít šťastný život a dokázal čelit jeho každodenním těžkostem. Zároveň, aby dokázal jeho darů užívat, radovat se, měl dobré, funkční a vstřícné přátelské, rodinné a pracovní vztahy, včetně vztahu partnerského. Nevěšte proto hlavu, úroveň léčby závislosti u nás patří k těm nejlepším na světě. Typů léčby je několik. Od ambulantní, přes stacionární, až po pobytovou, buď ve zdravotnickém zařízení, nebo v terapeutické komunitě, která pro dlouhodobé uživatele patří k těm nejúspěšnějším. Cílem léčby není ani to, abyste se stala, jak píšete, osoba ochočená systémem. Léčba Vám dá šanci v životě rozvinout Vaší individualitu, svůj talent a schopnosti, které jste dostala do vínku. To vše je ale dlouhodobější proces. Proto je důležité nejdříve sklopit hlavu, přiznat si závislost a prohru, abyste se mohla s s odbornou pomocí začít uzdravovat. Není to ani tak, že Vás vyléčí medicína, atd., že nastoupíte do léčby, systému, který za nějakou dobu vyplivne svůj přetvořený, vyléčený výrobek. Tak by to často chtěli někteří rodiče, poté, co přivezou své potomky do léčby a očekávají, že tam jejich děti opraví. Bylo by to tak možná pro leckoho přijatelnější, naštěstí to tak ale není a nefunguje. Už to, že jste napsala, a jak o sobě uvažujete, je dobrým znamením, že nejspíš dozrál čas.... Proto Vám doporučuji kontaktovat pracovníky zařízení, které se zabývají drogovou problematikou ve Vašem okolí, nebo dosahu (ideálně kontaktní centrum pro uživatele drog). Nejlépe je si telefonicky domluvit termín schůzky, aby na Vás měli pracovníci služby dostatek potřebného času, navštívit je ale můžete i rovnou, v provozních hodinách. Tyto služby jsou bezplatné, a mohou být poskytovány i anonymně. Nemusíte se stydět, získáte pochopení, obdiv a respekt, že jste dokázala přijít sama. Při takovém setkání se naprosto k ničemu nezavazujete. Čím otevřenější dokážete být, tím účinnější pomoci se Vám dostane. Po podrobnějším seznámení se situací při osobním pohovoru Vám zkušený odborník doporučí konkrétní kroky, které můžete pro její řešení podniknout, a jak na motivaci zapracovat, co můžete udělat pro to, abyste se zbytečně netrápila, jak útrapy minimalizovat, zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měla vyvarovat. Seznámí Vás s možnostmi léčby, případně Vás pomůže s tím, abyste si vybrala tu nejvhodnější pro Vás a poskytne Vám další potřebné kontakty. Dozvíte se i praktické informace o tom, co užitečného můžete pro sebe udělat v případě, že se na léčbu zatím necítíte. Doporučuji tedy spojit se s pracovníky nejjbližšího kontaktního centra, poradny, adiktologické ambulance, nebo jiné podobné služby. Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rád Vám kontakty pošlu. Jak je můžete najít sama, se dozvíte i na stránkách naší poradny v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Jste li z Prahy, nebo okolí, můžete kontaktovat některou z níže uvedených služeb organizace Sananim, která provozuje i tuto internetovou poradnu:
Kontaktní centrum (KC)Sananim
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
mapa
Telefon: +420 283 872 186
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Provozní doba:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Denní stacionář (DST)Sananim
Janovského 26
170 00 Praha 7
Telefon: +420 220 803 130, +420 220 800 041
Mobil: +420 605 212 175
E-mail: stacionar@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
mapa
Provozní doba:
Pondělí: 8.00 - 16.00
Úterý: 8.00 - 17.00
Středa: 8.00 - 16.00
Čtvrtek: 8.00 - 16.00
Pátek: 8.00 - 15.00
Doporučuji Vám se dlouho nerozmýšlet a kout železo, dokud je žhavé, než se Vaše myšlenky volající po pozitivních změnách na neznámo jak dlouhou dobu nerozplynou... Držím palce, přeji štěstí a úspěch ve všem dalším konání. Budu rád, když dáte vědět, jak si stojíte, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám odpověď byla užitečná. Kdybyste se potřebovala na cokoli doptat, kdykoli napište.
Požehnané Vánoce,
Amrit Sen.