Den po p.
lila
Dobry den, kdyz kvuli pervitinu nespim treba jen jednu noc tak se nekdy bojim ze budu mit infarkt nebo ze proste umru jak mi je zle a divne.. (viz. Poznamka) .. Diky za odpoved

Odpověděl: Amrit Sen
Lilo, zdravím Vás.
Vážím si důvěry, se kterou se obracíte na naši poradnu, je dobře, že píšete. Takto na dálku nelze objektivně určit příčinu Vašich potíží, co je ale jisté, že Vám tělo i psychika vysílají výrazné signály o tom, že užívání pervitinu pro Vás není to pravé ořechové. Potíže, které popisujete nejsou ničím vzácným, mohou mít jak tělesné, tak i psychické příčiny, případně oboje. Píšete, že to nebude asi nic vážného, promiňte, ale v tom s Vámi nemohu souhlasit. Doporučuji Vám co nejdříve vyhledat pomoc odborníka, o všech potížích a okolnostech s ním otevřeně pohovořit, také absolvovat podrobnější lékařská vyšetření. Chápu, že se Vám nejspíš nechce o všem otevřeně mluvit s lékařem, ale pokud budete vyhledání pomoci odkládat, riskujete možné závažné zdravotní komplikace, taktéž toxickou psychózu, některé popisované symptomy na její možnou přítomnost poukazují, včetně rozvinutí psychického onemocnění, pro která si někteří lidé v sobě nosí z různých důvodů předpoklady, a psychostimulanty, halucinogeny i marihuana dokáží jejich progres iniciovat. Často se stává, že pokud takový člověk nevyhledá pomoc včas, zblázní se a do konce života se už nemusí úplně vyléčit, aniž by nadále drogy užíval.
Možné je i to, že trpíte onemocněním srdce, nebo oběhového, či nervového systému, ale nechci Vás strašit. Sám bych se přikláněl spíš k psychickým příčinám, které ale mohou být podobně fatální. Člověk v psychotickém stavu, který může i přetrvávavat ve střízlivosti, nebo se vracet v různých intervalech aniž by drogu užil, může napáchat spoustu škod, ublížit sobě, případně dalším lidem. Zároveň Vám doporučuji přestat drogy užívat. Všechny. Pokud toho nejste schopná, zkuste alespoň omezit užívání na minimum a i o této okolnosti s odborníkem promluvte. Kontaktujte pracovníky některého zařízení, které se zabývá drogovou problematikou, domluvte si telefonicky termín schůzky a promluvte si. Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Nemusíte mít strach, ani se stydět, pracovníci ocení, že jste dokázala přijít sama, získáte obdiv a respekt. Čím otevřenější dokážete být, tím účinnější pomoc a podporu získáte. Uvidíte, že se Vám uleví. Předpokládám, že Vám mimo jiné pracovníci služby doporučí navštívit psychiatra - adiktologa, který má zkušenosti s prací s uživateli drog, kteří trpí psychickými potížemi a nemocemi. Zároveň Vám mohou posytnout i kontakt na lékaře, kde byste mohla absolvovat somatická vyšetření a nemusela nic tajit. Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rád Vám na zařízení a služby v dosahu kontakt pošlu. Jak potřebné kontakty na celém území ČR můžete vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, doporučuji Vám se spojit s pracovníky s pracovníky Specializovaných ambulantních služeb CADAS, kteří řeší kromě jiného i potíže podobné těm Vašim, organizace Sananim, která provozuje i tuto internetovou poradnu:
Specializované ambulantní služby CADAS Sananim
Spálená 12
110 00 Praha 1
(Nedaleko stanice metra B Národní třída; 1. patro budovy Studentského zdravotního ústavu -  mapa)
Telefon: +420 222 924 245
Mobil: +420 603 831 815
E-mail: cadas@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Budeme rádi, když dáte vědět, jak si stojíte, a jestli Vám byla naše odpověď užitečná.
Přeji Vám, ať se dáte co nejdříve dohromady, přestože tuším, že půjde o běh na delší trať.
Požehnané Vánoce,
Amrit Sen.