léčba závislosti
karlos18
dobrý den, chci se zeptat na možnosti léčby na pervitinu. co mám dělat, když zdá se sám přestat nedokážu. existuje ústavní léčba? substituce? jsem z otrokovic u zlína

Odpověděl: Amrit Sen
Karlosi, zdravím Vás.
Vážím si Vaší důvěry a rád bych Vás jakkoli podpořil v tom, že uvažujete o řešení a léčení své závislosti. Máte můj obdiv a respekt. Existují různé formy léčby, počínaje ambulantní, přes stacionární, po pobytovou buď ve zdravotnickém zařízení (léčebně), nebo rezidenční léčbu v terapeutické komunitě. Substituční léčba závislosti na pervitinu se v našich krajích i ve většině ostatních zemí neprovádí. V tuto chvíli je tato oblast ve fázi výzkumu - tedy v budoucnu bude možná nějaká látka k dispozici pro léčbu, ale v současnosti ne. Z informací, které uvádíte v dotazu, nedokážu posoudit, která forma léčby pro Vás bude nejvhodnější. O tom všem se můžete poradit s odborníky některého kontaktního centra, AT poradny, adiktologické ambulance, nebo jiné služby, která poskytuje poradenství, podporu a pomoc uživatelům návykových látek. Tyto služby jsou obvykle bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně v případě kontaktního centra). Nejlépe je si předem telefonicky domluvit termín schůzky, abyste měl jistotu, že na Vás pracovníci služby budou mít dostatek potřebného času. Navštívit službu je ale možné i rovnou v provozních hodinách. Ostych můžete nechat doma, pracovníci služby ocení, že jste dokázal přijít sám, dostane se Vám podpory a pochopení. Čím otevřenější dokážete být, tím účinnější pomoc získáte. Po podrobnějším seznámení se situací při osobním pohovoru Vám odborník doporučí konkrétní kroky, které můžete směrem k osvobození ze závislosti podniknout. Zároveň Vás upozorní na chyby, kterým byste se měl vyhnout a poskytne Vám další potřebné kontakty.
Kontakty na zařízení a služby v dosahu:
Ordinace pro psychiatrickou a psychoterapeutickou péči
MUDr. Josef Zvoníček
Tř. Osvobození 1388
765 02 Otrokovice
Telefon: +420 577 923 390
E-mail: zvonicekjosef@seznam.cz
Kontaktní centrum Charáč, Podané ruce
Šromova 136 (hlavní vstup do zařízení je z ulice Mlýnská ze dvora za restaurací Rotter)
686 01 Uherské Hradiště
Telefon: +420 777 454 795
E-mail: charac@podaneruce.cz
Web: http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/kontaktni-centra/kontaktni-centrum-charac-uherske-hradiste/
Kontaktní centrum Plus
Ztracená 63
767 01 Kroměříž
Telefon: +420 573 336 569
Mobil: +420 773 454 862
E-mail: kc.km@kromeriz.charita.cz
Web: http://kontaktni-centrum-plus.webnode.cz/
AT ambulance Psychocentrum Zlín
MUDr. Pavel Konečný
Osvoboditelů 91
760 01 Zlín
Telefon: +420 577 220 634
E-mail: pavelkonecny@email.cz
Web: http://www.psychocentrumzlin.cz
Držím Vám palce a doporučuji kout železo, dokud je žhavé. Seberte odvahu a sílu, jednejte.
Přeji požehnaný Advent,
Amrit Sen.