MDMA rekreačně+alkohol
student
Dobrý den,
jako student,milující zábavu jsem před pár měsíci vyzkoušel MDMA.
Seznámil mě s tím kamarád a nakonec jsem měl jednou i na párty ale to nebylo zrovna nejlepší.
Vzhledem ke své váze jsem měl minimálně více než je doporučeno a na 2-3 hodiny po nástupu účinku si nepamatuji vůbec nic.
Jak je možný tento výpadek paměti?
Před užitím jsem měl několik půllitrů piv a po užití cca 3 půllitry.Má to také spolu nějaký vliv a případně jaké jsou rizika?
Také mám dotaz,zda je rekreační užívání cca 1 až 2x za měsíc ovlivňující pro mé zdraví a psychiku.
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás.
Omlouvám se za pozdní zodpovězení dotazu, jsme v tuto předsváteční dobu dotazy poněkud zahlceni. Váš dotaz se nejevil jako urgentní, neboť popisujete událost, která se stala před několika měsíci, tak se ještě jednou omlouvám, že byl zodpovězen až nyní.
Obávám se, že dle toho, jak zážitek popisujete, tak na výpadku paměti měl zdaleka větší podíl alkohol než užití MDMA. Dle toho, co píšete, tak jste měl před užití extáze několik piv (nedokážu posoudit, kolik to bylo, ale třeba 3 - 4?, když píšete několik, tak to asi nebyly jedno nebo dvě) a po užití další 3 piva. Což znamená třeba 6 - 7 piv a do toho jste si dal extázi. Už jen to množství alkoholu mohlo způsobit výpadek paměti. Nevím, nakolik tomu mohla dopomoci MDMA. Také nevím, zda se opravdu jednalo o čistou MDMA nebo zda v užité tabletě bylo něco jiného, co mohlo s tím alkoholem interagovat.
Nejsem si z Vašeho dotazu jistá, zda jste měl tehdy extázi poprvé nebo se jednalo již o několikátou zkušenost. Zda jste tedy očekával nějaký účinek, který se nedostavil? A proto jste si dal další tři piva?
Co se týče případného vlivu na zdraví při rekreačním užívání, můžete si přečíst informace v následujících textech:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny-uvod/mdma-extaze.html
http://old.lf3.cuni.cz/drogy/articles/prehledextaze.html (zejména "Vliv na kognitivní funkce")
O nových syntetických drogách (které jsou v současné době zhusta obsahem tablet vydávaných za extázi) se dočtete např. na webu Národního monitorovacího střediska pro drogy a závislosti - ve speciálním čísle bulletinu Zaostřeno na drogy
http://www.drogy-info.cz/index.php/publikace/zaostreno_na_drogy/2010_zaostreno_na_drogy/zaostreno_na_drogy_2010_04
Buďte na sebe opatrný.
B. O.