Mohu jít na substituci?
lukas639
Dobrý den,
užívám heroin a to již cca 1 a půl roku, šňupáním a kouřením, a prožívám obtížné odvykací stavy. Chtěl bych s drogou přestat. Sám to překonat nedokážu, již jsem se pokoušel překonat abstinenční stav několikrát, nedařilo se.
Bylo by možné nasadit substituční přípravek - Subutex nebo Suboxone? Když přijdu do ordinace, bude mě lékař nutit odabstinovat si to sám a nevyužít substituce? Děkuji za odpověď.
Lukáš

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
podle toho, co popisujete byste měl být vhodným adeptem na Suboxone k odabstinování. Je to ale samozřejmě na lékaři, případ od případu. Zkuste si vybrat AT ordinaci nebo psychiatra napojeného na některou z neziskovek, zabývajících se závislostmi.
Kontakty najdete např. na www.drogy
Zároveň nezapomeňte, že fyzickým odabstinováním to teprve začíná a mnohem zrádnější je psychická závislost. Nejlepší by bylo domluvit si rovnou i nějakou formu podpůrné terapie spolu s tím s předepisováním, Suboxone, která by Vám pomohla vyhnout se relapsu.
Pokud byste potřeboval konkrétní kontakty v místě bydliště, napište, odkud jste.
Přeji hodně štěstí, ať se Vám podaří heroinu zbavit, nejlépe napořád.