pervitin2
romana
Dobrý den, díky za odpověd, kroky jsme učinili tak jak píšete, syn bydlí u babičky na Praze 3-žižkově.
Mám ještě dotaz ohledne abstinence poradíte mi test, který se dá koupit běžně? za jak dlouho by měl být čistý četla jsem 5 dní po poslední dávce by měl být negativní, je to pravda
díky za odpověd Romana

Odpověděl: Amrit Sen
Romano, zdravím Vás.
nejsem si úplně jist, jestli bydlení u babičky bylo řešením, jaké měla na mysli kolegyně, která odpovídala na Váš předchozí dotaz. Pokud syn užívá drogy dál, je mi jí upřímně líto. Nepíšete, jestli jste kontaktovala odbornou službu, jak Vám kolegyně doporučovala. To je pro tento čas zásadní krok. Testováním syna nejspíš od užívání drog neodradíte, můžete tak ale, pokud jste po dohodě s babičkou nastavili pravidla tak, že u ní může bydlet pouze pokud nebude drogy užívat, chránit aspoň babičku, a v případě nedodržení dohody syna bez pardonu vykázat.
V opačném případě dojde pouze k tomu, že největší tíhu nepříjemností přehodíte na babičku, která je nejspíš zranitelnější, než Vy a nepřímo tak podpoříte synovo setrvávání v užívání drog a jeho propad do ještě hlubší závislosti.
Drogové testy z moči se dají běžně koupit v lékárnách i na internetu. Jednorázový test na pervitin stojí od 35 korun výše. Možná bude výhodnější sáhnout o trochu hlouběji do kapsy a pořídit multidrogový test z moči na 10 u nás nejužívanějších drog, včetně pervitinu, který stojí od 220 korun výše, nebo obdobný multidrogový test ze slin, který stojí okolo 280 korun. V lékárně Vám kvalifikovaně poradí, na internetu stačí zadat do vyhledavače "test drogy", nebo "drogové testy", a budete si moci vybrat ze širšího sortimentu dostupných produktů. Testy z moči detekují drogy déle od posledního užití, než testy ze slin. Uživatelé drog ale často dokáží být velmi kreativní a rodiče ošálit tím, že poskytnou cizí, "čistou" moč, nebo ji natolik zředí, že test vyjde negativní. Proto doporučuji stejně, jako je praxí ve všech typech zařízení, kde se tyto testy provádí, stát u syna až bude močit do připravené nádobky na moč, přestože to pro Vás může znít hrozně. Je to jediný postup, jak test může mít smysl. Pokud by byl tento způsob neprůchozí, mohlo by to ledacos naznačovat a zbývá ještě zmiňované testování ze slin.
Připojuji stručný přehled detekovatelnosti u nás nejužívanějších drog, jak se dočtete, závisí na četnosti a intenzitě užívání, na druhu testu, i na specifikách a nastavení každého lidského organismu:
Přítomnost drog se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, jejich množství a kvalitě, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Pervitin
- detekce z moči 3 - 21 dní, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
Detekce z krve 1 - 3 dny
Marihuana (THC)
Detekce z moči 1 - 30 dní, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní
Detekce z krve do 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní
Extáze
Detekce z moči max 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
- detekce z krve 1 - 3 dny
Kokain
Detekce z moči do 12 - 24 h, detekce z krve do 24 h, v závislosti na intenzitě předchozího užívání
Heroin a další opiáty
Detekce z moči 2 - 3 dny, detekce z krve 1 - 2 dny, v závislosti na intenzitě předchozího užívání
Doba, po kterou lze výše uvedené drogy zjistit ze slin a potu je obdobná jako u testů ze vzorku krve.
Ještě jednou apeluji na to, abyste vyhledala odbornou pomoc a spojila se s pracovníky služby, která pracuje s rodinnými příslušníky uživatelů drog, jak doporučovala kolegyně. Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Získáte potřebné informace, zároveň pochopení a podporu, které také bezesporu potřebujete. Dozvíte se, jak se synem komunikovat, a jak se můžete pokusit pomoci mu v motivaci k pozitivním změnám a případné léčbě. Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rád Vám kontakty na služby ve Vašem dosahu pošlu. Kontakty na pražské služby, které poskytují poradenství rodičům uživatelů drog jste obdržela v minulé odpovědi. Jak kontakt na služby na území celé ČR můžete vyhledat sama se dozvíte na stránkách naší poradny v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Budeme rádi, když dáte vědět, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla naše odpověď užitečná. Kdyby jste se potřebovala ještě na cokoli doptat, napište.
Přeji Vám, synovi i babičce vše dobré,
co nejklidnější vánoční svátky,
Amrit Sen.