pervitin
Luky
Dobrý den,
Omlouvám se že vyrušuji,ale potřeboval bych odbornou radu.
Mám menší problém s přítelkyní,už delší dobu konzumuje pervitin (šňupe). Začátky našeho vztahu, se díky tomu málem pomalu a jistě bourali,ale pokaždé sme si našli k sobě cestu,nebo sem to spíše hodil za hlavu,protože sem o ní nechtěl přijít.Nedávno sem se dozvěděl že to opět měla a můžu vám říct že mě to ničí,,spíš od srdce že jí moc miluju a nechci o ní přijít .
Potřeboval bych co nejlepší radu jak jí donutit přestat,nebo spíše jak pomoc s odvyknutím....kolikrát mám takovej ten blbej pocit že v tom je,ale nikdy se mi nepřizná,sem na tom tak špatně,že to na ní ani nepoznám.... :/ nějaká rada jak to poznat,prosím ?? je jí teprve 17 let.
Prosím moc o rychlou pomoc,než bude pozdě.
Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Rozhodně se nemusíte za nic omlouvat, nikoho nerušíte. Je od Vás moc hezké, že máte snahu přítelkyni pomoci. Aby Vaše pomoc byla účinná a pro Vás především bezpečná, doporučuji obrátit se na nějaké odborné zařízení specializující se na práci s uživateli nelegálních drog. Tam v osobním kontaktu využít poradenských služeb, které tato zařízení nabízí rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám. Kontakt na K-centrum u Vás uvedu níže. V osobním kontaktu budete mít více prostoru probrat vše co je třeba, doplnit si informace, poradit se jak s přítelkyní vhodně komunikovat, možná ji tím i lépe motivovat, aby i ona odbornou pomoc využila. Zároveň tím získáte i určitý druh nezbytné podpory. Pro pomáhajícího tento proces není snadný, není od věci si v celé této záležitosti nechat pomoci. Tyto služby jsou poskytovány bezplatně a lze jich využívat i zcela anonymně.
Jak to poznat... Pervitin je stimulující látka, tudíž pod jeho vlivem je konzumující osoba plna energie, mnohokrát hodně výřečná, organismus je natolik stimulován, že nepotřebuje spát, ovlivňuje motoriku a psychické funkce, navozuje stereotypní chování a také jeho konzumace působí nechutenství. Intoxikovaný má zřetelně zvětšené zornice. Více se o této látce, jeho účincích a rizicích dočtete zde: http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html.
Dále můžete zde prostudovat základní obecné informace pro blízké osoby uživatelů: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/pro-rodice-a-blizke-uvod.html
Kontaktní centrum, o. s. Světlo
Sportovní 359/32
Karlovy Vary
Telefon: 727 954 163, 773 140 022
Email: kcentrum.kv@seznam.cz
Kontaktní osoba: Vodička Richard
Provozní doba: Po až Čt 7:30-19:00, Pá 7:30-17:00 (všechny prac. dny 12:00-13:00 polední pauza)
Více informací naleznete zde:
http://ossvetlokadan.webnode.cz/sluzby/k-centrum-karlovy-vary/k-centrum/
Zatím se mějte hezky. Pokud by něco nebylo jasné nebo měl doplňující dotazy, klidně zase napište. Přeji hodně sil.
S pozdravem MK