nesnášenlivost léků
Marie
Užívám na deprese a úzkost Elenium v současné době tento lék v naší lékárně nemají. Jsem alergik a navíc špatně snáším některé léky. Měla bych užívat léky, které jsou ze stejné skupiny, které mám vyzkoušené, nemusí mi vadit samotný lék snad i spojující látky. Ráda bych věděla, jestli jsou i jiné léky stejné jako je Elenium. Děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pokud Vám jeden lék vyhovuje, obzvlášť když to s nimi nemáte vůbec jednoduché, měla byste se ho rozhodně držet. Než měnit lék, změňte raději lékárnu nebo lékárníky požádejte, aby Vám lék objednali. To nebývá problém a lék je k dispozici ještě ten den nebo druhý den.
Pokud by to opravdu jinak nešlo, je třeba poradit se o náhradě s Vaším psychiatrem. Ten má nejlepší přehled co Vám sedí a po čem je možné sáhnout. Rozhodně to nejde takto na dálku.
Ještě mě napadá, že s tím vším, co máte teď za starosti (popsané ve skryté části dotazu), možná nemusí jen léky stačit. Určitě byste si zasloužila i jinou odbornou pomoc, ve formě psychoterapie. Zkuste se o tom pobavit se svým psychiatrem.