Dotaz pro MK
Carmel
Dobrý den Markéto,
děkuji za odpověď, jsem z Plzně poradíte mi kam jít tady?. Mám z toho trochu \"blok\" je mi přeci jenom 40roků. Jak jsem Vám psal o tom zvýšeném TK, tak to je vlastně to, co mě vede k rozhodnutí přestat, či hulení omezit. Udělal jsem si test a vyšlo mi, že se mi věc vymyká kontrole, prostudoval jsem vše co jste mi poslala a za to díky. Instrukce jsou mi jasné, akorát jak jsem psal při abstinenci přijdou problémy se spánkem. Třeba nezaberu do 3hodin ráno, chodím po domě, koukám z okna, když už usnu tak pak v 7hodin vstávám do práce a jsem úplně KO. Hulení mě stálo rozvod a ztrátu rodiny, takže bych to skutečně rád vyřešil. Budu rád za jakoukoliv další radu.
Mějte se hezky a ještě jednou díky.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Tak nejdříve děkuji za Vaše díky, zpětná vazba vždy potěší. A dále k Vašemu dalšímu příspěvku.
Vaše ,,hulení" Vás stálo rozvod, rozpad rodiny... to je opravdu nemalá ztráta, plus zdravotní rizika, to jsou sakra důvody začít to vše nějak řešit. Jak je vidno, náhled na situaci máte.
S věkem si nedělejte hlavu. Naše zařízení či zařízení spřízněných organizací a ordinace kolegů lékařů, navštěvují všechny věkové kategorie. Možná díky Vašemu věku a to co Vám konzumace přinesla a odnesla, lépe pomůže na Vaší cestě za změnou. Věřte, že mladým lidem, co ještě nic neztratili, to jde mnohem hůř. V tom máte vlastně výhodu.
Co se týče spánku, zkuste to vydržet. Bude se to s délkou abstinence zlepšovat a časem se to urovná. Můžete zkusit čaj z meduňky nebo třezalky. Opravdu bych se díky sklonům k návykovému chování obloukem vyhnula lékům na spaní, na které se dá poměrně snadno vypěstovat dost nepříjemný i fyzický návyk. Rozhodně si sám žádné léky nenasazujte!
Veškerá odborná zařízení specializující se na problematiku závislostí v Plzni, naleznete zde:
http://www.drogy-info.cz/index.php/map/ - zadat KRAJ, MĚSTO a v databázi můžete vybírat, možností je vícero, mrknětě na to...
Pokud byste měl po vysazení nějaké obtíže, které by se velmi špatně zvládali a neustupovali, doporučuji se obrátit na specializovaného lékaře, viz kontakt níže. Jde o lékaře/psychiatra, specializovaného na oblast závislostí. V případě potřeby například nějaké mediace, Vám je může jako lékař přímo předepsat, což u terapeuta nebo psychologa nelze. Ale doufám, že to nebude třeba.
Psychiatrická ambulance
Do Zámostí 67 (vstup co centra z ul. Fialkové 24)
Plzeň, 326 00
Telefon: 608882234
Kontaktní osoba: MUDR. KUDRLE Stanislav
Email: doorway@seznam.cz
http://doorway.sweb.cz/
MUDR. Kudrle má smlouvu s pojišťovnami VZP, VoZP.
Mějte se hezky. Přeji, ať sebere dost odvahy začít a budu moc ráda, když dáte vědět, jak to jde. V případě potřeby napište kdykoliv.
S pozdravem MK