Dá se někdy přestat?
Bobin
Dobrý den!
Už několik let jsem závislý! Né extrémně asi tak dvě až deset dávek za týden! Samozřejmňe by se našlo i pár výjimek jak takových že jsem celý týden ani oko nezahmouřil i že jsem čtvrt roku sekal latinu a tak dokolečka asi už deset let! A už bych chtěl z kola ven! Jenže se mi to vlastními síly nedaří. Pár pokusů více či méně úspěšných bylo ale vždy jsem zajel zpět do starých kolejí!

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Je dobře, že píšete. Důvodů k tomu být dostatečně motivován některé záležitosti ve svém životě změnit máte plno (vztah, rodina, syn, zaměstnání) nevidím důvodu, proč jich nevyužít k tomu, abyste své rozhodnutí dotáhl do zdárného konce. Uvádíte, že Vaše pokusy ,,nebrat" neměli trvalý charakter, to se bohužel stává, proto bych doporučila obrátit se na odbornou pomoc a jednoduše si nechat pomoci. Pokud se Vám samotnému nedaří obstát, je to rozumné a především velmi odpovědné řešení. Můžete se obrátit na některé naše zařízení, které spadá tak jako tato webová poradna pod stejnou organizaci, úzce tedy spolupracujeme. Pokud je pro Vás Praha dostupná. V případě, že ne, napište prosím znovu a uveďte, o jaká města by šla, pokusíme se Vás nasměrovat jinam. Stačí uvést města, která máte v dobré dopravní dostupnosti.
Kontaktní centrum,SANANIM z.ú.
Na Skalce 819/15, Praha 5
mapa
Telefon: 283 872 186
Email:  kacko@sananim.cz
Provozní doba K-centra:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Veškeré služby jsou bezplatné a lze přijít kdykoliv během provozní doby. Pokud se předem objednáte, je to samozřejmě lepší, nebude muset čekat a pracovník na Vás bude mít dostatek času, pokud o Vás bude vědět, ale není to nezbytné.
Podrobněji se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Další možností je toto zařízení:
Denní stacionář, SANANIM z. ú.
Janovského 26, Praha 7
Tel : 220 803 130, 220 800 041, 605 212 175
Kontaktní osoba : PHDr. Preslová Ilona
Email : stacionář@sananim.cz
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Jedná se o zařízení nabízející intenzivní ambulantní léčbu v délce 3 měsíců, případně Vám mohou nabídnut individuální terapii, pokud to bude třeba. Zde nabízím odkaz na webové stránky, na kterých najdete všechny informace: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-%28dst%29.html.
Kontaktovat je můžete jednak s použitím kontaktů uvedených zde a na stránkách, nebo osobně přes motivační skupinu. Ta probíhá každé úterý a čtvrtek od 10.30 do 12.00. Můžete tam přijít bez objednání a lékařského doporučení.  Prostřednictvím motivační skupiny můžete jednak nastoupit do programu Denního stacionáře nebo Vám zprostředkují jinou vhodnější léčbu.
Každopádně se vstupem jak do K-centra, tak do Denního stacionáře nijak a ničím nezavazujete, můžete se pouze nezávazně informovat (můžete i anonymně) o možnostech a pak se svobodně rozhodnout, zda dalších služeb využijete či nikoliv. Vše záleží na Vás a Vašem rozhodnutí. S ohledem na skrytou poznámku, se mi to jeví jako velmi rozumné a především odpovědné řešení problémů, do kterých byste se díky konzumacím s největší pravděpodobností dříve či později asi dostal.
Ničeho se nebojte, zdaleka nejste první ani poslední, komu se něco podobného přihodilo, vše se dá řešit, jen se musí začít. Spojte se s kolegy co nejdříve. Budu moc ráda, když dáte vědět, jak to dopadlo a jak se Vám daří. V případě potřeby napište kdykoliv. Přeji dostatek sil, věřím, že to zvládnete!
S pozdravem MK