reakce na odpoved, marihuana
anonym
Reaguji na odpověď mého dotazu. Rada upresnim vztah k dane osobě
Je to můj přítel (partner), ničí tim sebe i me. Začal v říjnu 2013, kdy se zapletl do spatne party. Množství, které \"vyhulil\" bylo cca 15 jointu, později, kolem ledna 2013 to byly tzv
bongy, které měli ještě vyšší účinek
Také kolem 15 za den, ne li víc. Jeho chovani bylo silene, porad mi nadaval, prestavala se se mnou vidat a byl velice neprijemny, mimo a v depresich. V květnu 2014 toho ze zdravotních důvodu nechal na zhruba 3 Měsíce a vše bylo skvělé jako dřív, ale nyní znovu pozvolna začíná a obavám se, ze do toho znovu padá
Jeho závislost je velmi vysoka, bohužel to, ze je na tom opravdu závislý jsem pochopila až nyní, dřív jsem si myslela, ze jde o \"frajerinu\"
Dnes jsem volala na číslo, které bylo určeno pro rodiče a blízké drogově závislého. S tím, ze mam zavolat v pondělí, tam by mi měli poradit, ze? Co a jak a jak tam svého parntera přivést, vim totiž, ze jsem jedina osoba, která mu v tom může pomoci a která mu bude motivací
Dekuji

Odpověděl: Tereza Mazáková
Dobrý den,
děkuji za doplnění informací. Chápu, že je to pro Vás náročné. Je fajn, že jste zavolala do dané poradny, právě tam Vám mohou poskytnout náležitou a systematickou podporu, a to i v případě, že se Vám nepodaří dostavit se na konzultaci s přítelem, ale zašla byste tam třeba nejdříve jen Vy sama. Také Vám samotné tam mohou pomoci se v celé situaci zorientovat, získat potřebné informace a konzultovat další postup, jak komunikovat s přítelem.
Můžete se také podívat na tyto stránky, kde najdete základní doporučení pro rodiny a blízké uživatelů drog:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Každopádně by bylo dobré si ještě jednou zkusit o celé situaci s přítelem pohovořit. Doporučovala bych dát jasně najevo svůj názor a postoj k záležitosti.
Bylo by vhodné si před rozhovorem promyslet, zda je pro Vás vztah za aktuálních podmínek udržitelný. Poté bych doporučila partnera se stanoviskem seznámit. Je pak na partnerovi, jak se následně zachová, zda se rozhodne v užívání pokračovat či nikoliv. Zda bude akceptovat Vaše podmínky, zda se bude snažit o abstinenci, zda bude souhlasit, že s Vámi zajde do některého odborného zařízení na konzultaci atd. je pak následně na Vás ohlídat, aby domluvené opravdu platilo.
Partner však také na Vámi vyžadované změny přistoupit nemusí. V tom případě by mělo být jasné, co bude za dané situace následovat. Partner musí vědět, jaké důsledky pro něho bude mít to, že s užíváním případně nepřestane, co může z Vaší strany očekávat. Je také nutné, aby domluvené opravdu platilo. Nemá např. smysl vyhrožovat rozchodem, pokud víte, že k němu stejně nedojde, ať už se partner bude chovat jakkoliv. Takováto domluva pak ztrácí smysl a partner pak bude mít pocit, že domluvené nemá v podstatě žádnou váhu, že se jakoby nic neděje.
Tlak z Vaší strany může pomoci. Pokud se ale partner rozhodne s užíváním nepřestat, je to jeho volba a záleží na Vás, zda jste schopna vztah za takových podmínek akceptovat, co Vám to přináší, co může naopak vzít atd.
Z Vašeho dotazu je zcela patrné, že Vy motivována jste - Vy jste ta, co vyhledává poradny a je ochotna partnerovi pomoci, nevím však, zda je motivován také partner, což je bohužel ke změně opravdu nutné. Přestat užívat návykové látky vyžaduje velkou motivaci a mnoho změn v životním stylu.
Každopádně moc držím pěsti, aby se situace vyvíjela pozitivním směrem! Doufám také, že v poradně naleznete patřičnou oporu.
Pokud budete chtít, můžete nás kdykoliv v budoucnu znovu kontaktovat, ráda o Vás opět uslyším.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Tereza Mazáková