Hypertenze-Marihuana.
Carmel
Dobrý den,
rád bych se Vás zeptal na přímou souvislost kouření marihuany a vzniku vysokého TK. Je mi 40roků a kouřím trávu 10roků. Při kontrole mi naměřil lékař vysoký TK a to se během roku zhoršilo na současných 160/110, tedy dost vysokou hodnotu. Může se mi TK snížit pokud s kouřením přestanu?.
Ještě se chci zeptat na způsob odvykání. Zpravidla pokud nekouřím, mívám poruchy spánku. Je vhodné pokud bych chtěl přestat navštívit třeba Centrum drogové pomoci?. Co byste mi poradili?.
Děkuji za pomoc.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Dobře, že píšete. Pravidelné kouření marihuany (nebo hašiše) má samozřejmě negativní dopad na fyzické, ale i psychické zdraví. Spalováním marihuany vzniká mnohem více škodlivin než spalováním běžných cigaret. Kouření jako takové, je samo o sobě rizikovým faktorem pro rozvoj hypertenze (vysokého krevního tlaku) plus další řady onemocnění srdce a cév, včetně jejich zužování.
Konzumace jakékoliv drogy, je v tomto případě dost nevhodná. Většina drog, včetně THC, akceleruje srdeční akci, tudíž bych žádnou konzumaci nedoporučovala, komplikace by mohli nastat.
Deset let konzumace není úplně krátká doba, tudíž bych doporučila obrátit se na odbornou pomoc a nechat si s odvykáním pomoci. Nejdříve se můžete podívat sem:  http://www.koncimshulenim.cz/
Netuším, kde žijete, ale pokud pocházíte z Prahy, můžete se obrátit na naše zařízení:
Denní stacionář, SANANIM
Janovského 26, Praha 7
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Telefon:   220 803 130, 220 800 041,  605 212 175
Email:        stacionar@sananim.cz
Provozní doba:
PO  8.00 - 16.00
ÚT  8.00 - 17.00 (16.00 - 17.00 - rodič. Konzultace)
ST   8.00 - 16.00
ČT   8.00 - 16.00
PÁ   8.00 - 15.00
Nejjednodušším způsobem jak si zařídit ,,pomoc", je přijít na motivační skupinu, která se koná každé úterý a čtvrtek od 10.30 do 12.00hod. Nemusíte objednávat, stačí jednoduše v tyto dny a v tomto čase přijít. Také není třeba žádné doporučení. Nejde o klasickou skupinovou terapii, je to spíš čas a místo, kde můžete v klidu společně s ostatními mluvit o tom, jak se vám daří a co by bylo vhodné udělat dál. Zde se můžete poradit a informovat jaká léčba či pomoc je pro Vás nejvhodnější apod. Vstupem do zařízení se nijak nezavazujete, můžete se pouze přijít podívat, informovat se a pak je jen a jen na Vás, zda dalších případných služeb využijete, či nikoliv. Také můžete zůstat v anonymitě. Pro ty, kteří se rozhodnou absolvovat léčbu v denním programu stacionáře, je motivační skupina jakousi vstupní branou. Pokud by pro Vás bylo příliš obtížné, přijít na motivační skupinu, můžete si telefonicky domluvit individuální konzultaci.
Více informací naleznete zde:  http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Pokud žijete někde jinde, napište znovu a uveďte, jaká města by pro Vás byla dobře dostupná. Pokusíme se Vás nasměrovat případně jinam.
Zatím se mějte hezky, držíme palce, ať se Vám daří. V případě potřeby kdykoliv pište.
S pozdravem MK