syn
lisa
můj 25 letý syn dostudoval školu, pracuje.Chodil s holkou,na které vyloženě visel.Teď se s ním rozešla a propadl totání depresi.
V pátek přišel domů a choval se jako pomatený.Až jsem muusela zavolat sanitku,ti to vyhodnotili jako předávkování a odvezli ho na psychiatrii.
Testy na drogy byly negativní, ale dneska se přiznal, že mu kamarád dohodi někoho, kdo mu měl údajně pomoci proti depresi.Něco prý vzal,nějakou tabletu a něčeho si šňupnul.
Teď je v nemocnici,cítí se uražený.
Měl snad to být pervitin.
V minulosti nic nebral,asi 2 krát přiznal,že si zakouřil marjánku.
Pracuje,dobře vypadá,nemá dluhy.
Změnil se až po rozchodu.Nechtěl nikam chodit,nemohl spát.
Udělali jsme dobře,co teď bude dál?

Odpověděl: Tereza Mazáková
Dobrý den,
Děkujeme za dotaz a důvěru, s kterou se na nás obracíte. Chápu, že se jedná o náročnou a také stále velmi živou situaci.
Než bych nyní dělala nějaké hlubší závěry, myslím, že by bylo fajn počkat také na přesnější zprávy od lékařů, u kterých je syn aktuálně v péči. V tomto ohledu mi přijde poněkud zvláštní, že testy na přítomnost návykových látek vyšly negativní, přestože syn určitou konzumaci udává.
Ptáte se na to, zda jste udělali dobře. Pokud byl syn v nepříčetném stavu, měla jste o něho pravděpodobně velký strach a nevěděla jste, co si počít, zcela chápu, že jste záchrannou službu přivolala. Nikdy bohužel zpětně nevíme, jak by to dopadlo, kdybychom daný akt vyřešili jinak.
Bohužel, je také velmi časté, že je akt přivolání záchranky často blízkému okolí vyčítán, že to takto „odvezení" opravdu velmi často vnímají jako křivdu. Bohužel, nezbývá než se s tím vyrovnat, možná se synův názor s odstupem času také změní, zmírní. Nikdy nevíme, jak by to dopadlo v opačném případě. Takto máte jistotu, že si syn nijak neublížil a je v lékařských rukou a další se může případně řešit.
Vzhledem k situaci by bylo fajn, kdyby syn například vyhledal péči psychologa či psychoterapeuta, a to vzhledem k  náročné situaci, která ho v minulosti potkala, a s kterou se špatně vypořádává. Záleží také na tom, jak situaci vyhodnotí ošetřující lékaři, zda bude doporučena spolupráce s psychiatrem apod. To je nyní předčasné odhadovat. Rozhodně se nebojte lékařů na vše doptávat.
Každopádně si myslím, že není nutné si přivolání záchranné pomoci nijak vyčítat. Bylo by fajn, aby syn věděl, že ve Vás má do budoucna oporu, bylo by také fajn se zkusit o celé situaci společně pobavit, zkusit mu vysvětlit, z jakého důvodu jste takto jednali atd.
Každopádně doufám, že se situaci podaří stabilizovat, a že se postupně bude vše vracet do normálu. Nyní bych vyčkala na to, jak lékaři celou epizodu vyhodnotí a co bude synovi doporučeno.
Pokud chcete, můžete se na nás kdykoliv znovu obrátit, případně můžete konzultovat další kroky, ráda o Vás opět uslyším.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Tereza Mazáková